Předmět: Revize konceptualizace kultury

» Seznam fakult » FIF » KZU
Název předmětu Revize konceptualizace kultury
Kód předmětu KZU/91ARK
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Doktorský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 15
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Zahrádka Pavel, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
nespecifikováno

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Předmět je primárně zaměřen na prohloubení znalostí o teoriích, konceptech a přístupech z oblasti mediálních a kulturálních studií, jakož i dalších disciplín tematizujících zkoumání kultury, médií a komunikace, ve smyslu vzájemné konceptualizace a interferencí jejich epistemologických principů. V rámci předmětu si studenti prohlubují znalosti klíčových konceptů a teorií humanitních a sociálních věd spadajících do rámce mediálních a kulturálních studií, charakteristických pro tzv. post-obratovou perspektivu (lingvistic turn, ethnographic turn, communicative turn, visual turn...) a možností jejich aplikace na analýzu různých aspektů problematiky mediální kultury. Hlavní důraz je kladen na vzájemně provázanou konceptualizaci jak jednotlivých témat a fenoménů kultury/médií, tak vzájemné přesahy a inter/post-disciplinární vztahy mezi různými teoretickými, metodologickými, epistemologickými přístupy v kontextu současné mediální kultury a na (mediálně) komunikativní/komunikační/sémiotický rozměr kulturních procesů a praxí/praktik a jejich tematizace optikou post-obratových epistemologických pozic (postmodernismus, poststrukturalismus ad.). Mezi klíčová témata předmětu patří teoretizace vztahu kultura - média - komunikace; filosofické a epistemologické aspekty tohoto vztahu; filosofie a sémiotika médií/kultury; kulturální/sociální/ mediální teorie současných společností; interakce a komunikace jako kultura; kulturní/mediální reprezentace a technologie; hermeneutika smyslu v mediální kultuře síťové společnosti; estetika informace (přirozený chronotop, fantazie, imaginace, fikce, fakt, ideologie) ad.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021_2024) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (14) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021_2024) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (14) Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika - Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: -