Název předmětu | Revize konceptualizace kultury |
---|---|
Kód předmětu | KZU/91ARK |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | Doktorský |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 15 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | Povinný |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
nespecifikováno
|
Studijní aktivity a metody výuky |
nespecifikováno |
Výstupy z učení |
Předmět je primárně zaměřen na prohloubení znalostí o teoriích, konceptech a přístupech z oblasti mediálních a kulturálních studií, jakož i dalších disciplín tematizujících zkoumání kultury, médií a komunikace, ve smyslu vzájemné konceptualizace a interferencí jejich epistemologických principů. V rámci předmětu si studenti prohlubují znalosti klíčových konceptů a teorií humanitních a sociálních věd spadajících do rámce mediálních a kulturálních studií, charakteristických pro tzv. post-obratovou perspektivu (lingvistic turn, ethnographic turn, communicative turn, visual turn...) a možností jejich aplikace na analýzu různých aspektů problematiky mediální kultury. Hlavní důraz je kladen na vzájemně provázanou konceptualizaci jak jednotlivých témat a fenoménů kultury/médií, tak vzájemné přesahy a inter/post-disciplinární vztahy mezi různými teoretickými, metodologickými, epistemologickými přístupy v kontextu současné mediální kultury a na (mediálně) komunikativní/komunikační/sémiotický rozměr kulturních procesů a praxí/praktik a jejich tematizace optikou post-obratových epistemologických pozic (postmodernismus, poststrukturalismus ad.). Mezi klíčová témata předmětu patří teoretizace vztahu kultura - média - komunikace; filosofické a epistemologické aspekty tohoto vztahu; filosofie a sémiotika médií/kultury; kulturální/sociální/ mediální teorie současných společností; interakce a komunikace jako kultura; kulturní/mediální reprezentace a technologie; hermeneutika smyslu v mediální kultuře síťové společnosti; estetika informace (přirozený chronotop, fantazie, imaginace, fikce, fakt, ideologie) ad.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
|
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr | |
---|---|---|---|---|
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021_2024) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (14) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (2021_2024) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |
Fakulta: Filozofická fakulta | Studijní plán (Verze): Mediální a kulturální studia (14) | Kategorie: Publicistika, knihovnictví a informatika | - | Doporučený ročník:-, Doporučený semestr: - |