Vyučující
|
-
Dobrova Mariia, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. PR. Jazykové a žánrové zvláštnosti. 2. PR-dokumenty ve vztahu k hromadným sdělovacím prostředkům. Tisková zpráva. 3. Informační dopis. Životopis. Sdělení pro tisk. 4. Press-kit. Poutavý článek. Interview. 5. PR-dokumenty při kontaktu s partnery a klienty. Brožury. Letáky. Výroční zpráva. 6. Veřejná vystoupení. 7. Korporativní PR-dokumenty. 8. Zvláštnosti jazyka reklamy. 9. Metodika tvoření reklamního textu. 10. Slogan. Algoritmus přípravy sloganu. 11. Nadpis. Základní text reklamy. 12. Jazyková hra v reklamě. 13. Internetové technologie ve sféře masové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Základním cílem tohoto kurzu je seznámit studenty s jazykovými, stylistickými a formálními zvláštnostmi současných ruských reklamních a PR-textů. Zvláštní pozornost je věnována rozvoji praktických dovedností při vytváření reklamních a mediálních sdělení. Studenti získají a upevní si návyky práce s různými typy textů, vyskytujících se ve sféře PR a reklamy a také se naučí samostatně vytvářet podobná sdělení v ruštině.
|
Předpoklady
|
Úroveň praktické ruštiny odpovídající stupni B2 Společného evropského referenčního rámci pro jazyky. Zvládnutí problematiky ruského administrativního stylu na úrovni bakalářského studia.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Závěrečný projekt
- účast na seminářích s maximálním počtem absencí za semestr 2 týdny - plnění zadaných úkolů, - vedení vlastní evidence textů, - úspěšné vykonání písemných prací.
|
Doporučená literatura
|
-
Bulatova, E.V. (2012). Stilistika tekstov reklamnogo diskursa.. Ekaterinburg - Izd-vo Ural'skogo universiteta.
-
Foster, John. (2008). Effective writing skills for public relations. 4th ed.. London and Philadelphia, Kogan Page.
-
Ivanova, K.A. (2006). Kopirajting: sekrety sostavlenija reklamnych i PR-tekstov. Sankt-Peterburg, Piter.
-
Kon'kov, V. I. (2015). Rečevye technologii v massovoj kommunikacii. Č. 1: Kompozicionno-rečevye formy; orientacija teksta na massovuju auditoriju; sredstva vyraženija avtorskogo "a"; komičeskoje v massovoj kommunikacii: S.-Peterb. gos. un-t, in-t "Vysš. šk. žurn. i mas. kommunikacij".
|