Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Tradiční a nové formy cestovního ruchu. 2. Turisticky významná místa v Ruské federaci a České republice. 3. Turisticky významná místa v Olomouckém kraji vhodná pro návštěvu ruských turistů. 4. Profil ruského turisty, jeho zájmy, potřeby a požadavky. 5. Vyhledávání a zpracování informací o možnostech turistického ruchu v RF. 6. Zpracování programů pro české turisty v Rusku. 7. Zpracování programů pro ruské turisty v ČR a Olomouckém kraji. 8. Překážky v rozvoji cestovního ruchu mezi Ruskou federací a Českou republikou. 9. Fam/press tripy jako vhodná forma propagace turisticky významných míst. 10.Praktická činnost cestovní kanceláře a průvodců při zájezdech do Ruské federace. 11.Perspektivy rozvoje turistiky v Ruské federaci v souvislosti s letní Univerziádou v Kazani, ZOH v Soči a MS v kopané 2018 v 10 městech RF.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
- Účast na výuce
- 13 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 13 hodin za semestr
- Semestrální práce
- 10 hodin za semestr
- Příprava na zápočet
- 14 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je prohloubit znalosti studentů o problematice rozvoje turistického ruchu v Ruské federaci a České republice. Studenti získají základní informace o turisticky významných oblastech v Ruské federaci, seznámí se profilem ruského turisty, jeho požadavky a potřebami, získají základní přehled o perspektivách rozvoje cestovního ruchu v Ruské federaci. Prakticky si ověří schopnosti připravit program pro ruské turisty v České republice a v Olomouckém kraji. Semináře jsou vedeny rodilým mluvčím.
V rámci předmětu se studenti zorientují v aktuální problematice rozvoje turistického ruchu v Ruské federaci a České republice, seznámí se s profilem ruského turisty a jeho požadavky, naučí se vytvořit program pro české turisty v Rusku a program pro ruské turisty v ČR a konkrétně v Olomouckém kraji.
|
Předpoklady
|
Dobrá znalost ruského jazyka, schopnost dobře porozumět mluvenému slovu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej, Seminární práce
Účast na seminářích, vypracování úkolů, vytvoření prezentací vlastních programů v rámci nabízených témat.
|
Doporučená literatura
|
-
Stranovedenie Rossii, www.ruskerealie.2cu.cz.
-
Bujlenko V.F. (2008). Turizm. Moskva.
-
FOZIKOŠ, A., REITEROVÁ, T. (1998). Reálie rusky mluvících zemí. Plzeň.
-
SKOKAN L. (2010). Realie Ruska. Praha.
|