Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Sport, zimní a letní sporty. Olympijské hry. 4.-6. Zdravý životní styl. Zdraví, návštěva lékaře 7.-9. Počítač a internet. 10.-12. Svátky a prázdniny. 13. Zápočet.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz navazuje na předchozí semestry a pokračuje dalšími tematickými okruhy. Cvičení k textům rozšiřují slovní zásobu studentů, rozvíjejí jejich schopnosti výstižně předat informace z textů, diskutovat, argumentovat, oponovat. Předpokládá se také zvládnutí individuálního tvůrčího projevu při řešení konkrétní otázky nebo tématu. Cílem kurzu je utvořit široce a komplexně chápané komunikativní kompetence. Kurz je veden ruskou lektorkou.
Zvýšení komunikativní i jazykové kompetence, zvládnutí dalších konverzačních okruhů, rozšíření slovní zásoby.
|
Předpoklady
|
Všeobecná znalost ruštiny min. na úrovni B1-B2 Evropského referenčního rámce, aktivní zvládnutí látky podmiňujících předmětů, jejich úspěšné absolvování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej
účast na seminářích s maximálním počtem absencí za semestr 2 týdny; plnění zadaných úkolů; úspěšné vykonání písemných prací, napsaní eseje (obsah 1 NS)
|
Doporučená literatura
|
-
Internetové zdroje.
-
Sergejeva, A. V. (2005). Russkije: Stereotypy povedenija. Tradicii. Mentaljnosť.. Moskva.
-
Tahovská, L. a kol. (2005). Ruština poslechem.. Praha.
-
Tokareva, N.D. (2004). Rossija i russkije.. Dubna.
|