Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1.-3. Stravování, potraviny, kvalita potravin, restaurace x domácí jídlo, ruská kuchyně. 4.-6. Zdravá výživa, biopotraviny, geneticky modifikované potraviny. 7.-9. Město, prohlídka města. Kulturní a historické památky. 10.-12. Doprava, prostředky hromadné městské dopravy. Služební cesta, dovolená. 13. Upevňování slovní zásoby.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz navazuje na předchozí dva semestry a je určen pro středně pokročilé. Kurz je orientován na komunikaci, na práci s textem, na rozšiřování slovní zásoby. Pracuje se s autentickými texty různých tematických okruhů. Studenti jsou motivováni k tvůrčí práci s textem, k tvořivé aplikaci znalostí a komunikativních dovedností, je akcentována domácí příprava a formulování vlastních názorů. Kurz je veden ruskou lektorkou.
Zvládnutí třetího stupně konverzačních okruhů.
|
Předpoklady
|
Praktická znalost ruštiny odpovídající úrovni A2 Jednotného evropského referenčního rámce pro jazyky. Úspěšné zvládnutí předchozí kurzů Jazykových cvičení konverzačních i gramatických.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej
účast na seminářích s maximálním počtem absencí za semestr 2 týdny; plnění zadaných úkolů; úspěšné vykonání písemných prací, napsaní eseje (obsah 1 NS)
|
Doporučená literatura
|
-
Internetové zdroje.
-
Csiriková, M. ? Vysloužilová, E. (2002). Ruština v praxi.. Praha.
-
Horvátová, M. (2004). Ruská konverzace. . Praha.
-
Ivanova, M., Franta, M. a kol. (2008). Ruština - Otázky a odpovědi.. Praha.
-
Tahovská, L. a kol. (2005). Ruština poslechem.. Praha.
-
Vysloužilová, E. (2004). Nezapomínejme ruštinu (ruská konverzace a základy translatologie pro středně pokročilé).. Olomouc.
|