Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Témata vycházejí z konkrétního zájmu dané skupiny, např.: Svatba, předmanželská smlouva. Počasí, předpověď počasí, přírodní katastrofy. Turistický ruch, cestování, nabídky cestovních kanceláří, turistický potenciál Ruska. Životní prostředí. Ekonomika v ČR a Rusku atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Jde o volitelný kurz, který navazuje na předchozí semestry a pokračuje dalšími tematickými okruhy, jejichž výběr zohledňuje konkrétní zájmy dané skupiny studentů. Cvičení k textům rozšiřují slovní zásobu studentů, rozvíjejí jejich schopnosti výstižně předat informace z textů, diskutovat, argumentovat, oponovat. Předpokládá se také zvládnutí individuálního tvůrčího projevu při řešení konkrétní otázky nebo tématu. Cílem kurzu je utvořit široce a komplexně chápané komunikativní kompetence. Kurz je veden ruskou lektorkou.
Zvládnutí pěti stupňů konverzačních okruhů.
|
Předpoklady
|
Praktická znalost ruštiny na stupni B1-2.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Esej
účast na seminářích s maximálním počtem absencí za semestr 2 týdny; plnění zadaných úkolů; úspěšné vykonání písemných prací napsaní eseje (1 NS)
|
Doporučená literatura
|
-
Internetové zdroje.
-
Sergejeva, A. V. (2005). Russkije: Stereotypy povedenija. Tradicii. Mentaljnosť.. Moskva.
-
Tahovská, L. a kol. (2005). Ruština poslechem.. Praha.
-
Tokareva, N.D. (2004). Rossija i russkije.. Dubna.
|