Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přednášky a semináře seznamují studenty s problematikou polsko-židovského soužití od minulosti do dnešních dnů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
- Účast na výuce
- 75 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Přednáška prezentuje minulost židovské kultury v polské společnosti a komentuje soudobé informace o nedávné minulosti prizmatem výpovědí a hodnocení pamětníků.
Zájem o téma, základní orientace v problematice židovské kultury
|
Předpoklady
|
Schopnost analyticky zpracovat daná témata referátů týkající se židovské historie a kultury; kultivovaný jazykový projev, práce se sekundární literaturou i internetovými zdroji
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Splnění všech úkolů během semestrální výuky. Prezentace vybraného okruhu problémů s komentářem, vypracování handoutu s uvedeným cílem prezentace a literaturou předmětu.
|
Doporučená literatura
|
-
Hertz, A.: Żydzi w kulturze polskiej. Warszawa 1988. Malinowski, J: Malarstwo i rzeźba Żydów polskich w XIX i XX wieku. Warszawa 2000. Markiewicz, H.: Żydzi w Polsce. Antologia literacka. Kraków 1997. Tomaszewski, J. - Żbikowski, A.: Żydzi w Polsce. Dzieje i kultura. Leksykon. Warszawa 2001 Żbikowski, A: Żydzi. Wrocław 1999. http://fzp.jewish.org.pl/jidysz2.html.
-
de Vries, S.P. Obrzędy i symbole Żydów. Wydawnictwo WAM, Kraków 2004..
-
Pavlát, L. (ed.). Židé. Dějiny a kultura. Židovské muzeum, 2005.
-
Spiegel, P. Kdo jsou Židé? Společnost pro odbornou literaturu - Barrister & Principal, Brno 2007.
-
Żbikowski, A. Żydzi. Wrocław 1999..
|