Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Kurz praktického jazyka je orientován na systémově funkční osvojování mluvené i psané polštiny s přihlédnutím k polským reáliím.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Navazující kurz klade důraz na osvojení obtížnějších pravidel gramatiky, pravopisu a ortoepie současné spisovné polštiny. Na základě lexikálních cvičení zvládnou studenti novou slovní zásobu a upevní si již probrané lexikum. Na základě různorodých cvičení (dril, komunikativní a stylistická cvičení) se studenti naučí samostatné práci s jazykem. Obsahem seminářů je i četba jiných textů vztahujících se k probíranému tématu, tyto texty obsahují i neznámá slova a studenti si tak dále rozšiřují slovní zásobu.
Standardní komunikační dovednosti, znalost polské gramatiky
|
Předpoklady
|
Znalost základních komunikačních dovedností.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Účast na cvičeních s max. počtem absencí 2 za semestr. Plnění zadaných úkolů, úspěšné vykonán záp. testu.
|
Doporučená literatura
|
-
Bajor, E.; Madej, E.: Wśród ludzi i ich spraw. Kurs JP jako obcego dla humanistów. PWN, Warszawa - Łódź 1999 Bešta, T.: Základy polské mluvnice. Praha 1994 Chłopicka, M.; Fornelski, P.: Brak mi słów. Część I, Słownictwo tematyczne. Kraków 1984 Lewiński, P.: Oto polska mowa. WUW, Wrocław 2001 Miodunka, W.: Uczmy się polskiego I - audiovizuální kurz, PFUN, Warszawa 1996 Posigenrová, K.; Seretny, A.: Czy Czechów jest trzech? Učebnice PJ pro Čechy. Krakov 1992 Szelc-Mays Rybicka, M.E.: Słowa i słówka, Universitas, Kraków 2003.
|