Vyučující
|
-
Starzyńska Aleksandra, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Rozsah a konkrétní uspořádání studijního materiálu vychází z úrovně jazykové připravenosti studentů. Problematika tohoto předmětu je specifikována v závislosti na tom, zda se jedná o rodilé mluvčí nebo studenty, kteří neměli před zahájením studia žádné zkušenosti s polským jazykem. Kurz je orientován na intenzivní osvojování slovní zásoby a základních gramatických konstrukcí používaných v typických každodenních komunikačních situacích s přihlédnutím k polským reáliím. Studenti se mj. naučí vyjadřovat v polštině svůj názor (resp. souhlas/nesouhlas s cizím názorem), argumentovat a dosáhnout kompromisu. Ve výuce se používají autentické materiály, které umožňují studentům se obeznámit se současným jazykem. Výběr témat motivuje k argumentaci, přispívá k rozvoji komunikativní kompetence a otevírá studentům možnosti vyjadřovat se k různým tématům souvisejícím s každodenním životem.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem kurzu je rozvíjení komunikativní jazykové kompetence studentů prostřednictvím různých typů činnosti spadajících do: recepce, produkce, interakce a mediace (zprostředkování). Důraz je kladen na jejich ústní podobu.
|
Předpoklady
|
Znalost základních komunikačních dovedností. Základní znalost polštiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta
Zápočet na základě: docházky (80% účast na cvičeních), aktivní účastí na cvičeních v průběhu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Gworys M., Mądrecka A. (2021). Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom A1 i A2. Kraków.
-
Gworys M., Mądrecka A. (2021). Mówię po polsku. Ćwiczenia dla obcokrajowców. Poziom B1 i B2. Kraków.
-
Jasińska A. (2020). Postaw kropkę. Kultura polska w ćwiczeniach. Pisanie, mówienie, mediacja (Poziom A2-B1). Kraków.
|