Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
- kulturní důsledky průlomu roku 1989 - poezie generace bruLion - polsky román po roce 1989 (feministická literatura, "małe ojczyzny", queer) - polská literatura dnes
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Projekce (statická, dynamická)
|
Výstupy z učení
|
Student bude seznámen z nejnovějšími jevy polské kultury, které se vyskytuji po roce 1989.
zvýšeni kulturní kompetence absolventů v oblasti současné polské kultury
|
Předpoklady
|
Znalost polské dějin povalečné polské literatury a dobra znalost polštiny.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce, Písemný test
Pravidelná aktivní účast na přednáškách 80 %, tj. 2 absence za semestr, průběžné plnění všech dílčích úkolů přednášek a seminářů.
|
Doporučená literatura
|
-
(2010). Dwadzieścia lat literatury polskiej 1989?2009. Życie literackie po 1989 roku, pod red. D. Nowackiego, K.Uniłowskiego. Katowice.
-
(1998). Parnas bis. Słownik polskiej literatury?. Warszawa: Lampa i Iskra Boża.
-
Czapliński, P. (2009). Polska do wymiany. Warszawa: WAB.
-
Honet R., Czyżowski M. (2000). Antologia nowej poezji polskiej 1990-1999. Kraków: Zielona Sowa.
|