Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Ćwiczenia z poetyki, red. A. Gajewska, T. Mizerkiewicz, Warszawa 2007. M. Głowiński, T. Kostkiewiczowa, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Słownik terminów literackich. wyd. 3.(poszerz i popr.) Wrocław 2000: Ossolineum M. Głowiński, A. Okopień-Sławińska, J. Sławiński, Zarys teorii literatury, wyd.4. Warszawa 1975: WSiPM. A. Kulawik, Poetyka. Wstęp do teorii dzieła literackiego, Kraków 1997. E. Petrů, Úvod do studia literární vědy, Olomouc 2006.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je výuka základních postupu spojených s analýzou literárních díl, které vznikaly v období od středověku do konce 19. století. Dalším cílem je předáni základních znalosti v rámci teorie literárního díla v polském jazyce s oblasti versologie a žánrové proměny starší polské literatury.
Kurz má připravit studenty k samostatné četbě literárních díl, které jsou naplní kurzu polské kultury v rámci druhého ročníku studia
|
Předpoklady
|
četba odborné literatury v češtině i v polštině a praktických studijních textů k analýze v polštině
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Znalost polského jazyka na základní úrovni
|
Doporučená literatura
|
-
Guziuk-Świca Barbara, Butcher Anna. (2011). Bliżej Polski, wiedza o Polsce i jej kulturze, część 2. Lublin.
|