Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Polské legendy Allegro 2. Polské legendy Allegro 3. Pohádky 4. Sociální kampaně 5. Reklama 6. kabarety 7. Populární literatura 8. Fotografování 9. Polské televizní seriály 10. Plakáty 11. Internetový mem 12. Test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Student se naučí analyzovat texty polské populární kultury. První semestr se bude věnovat analýze textu písní. Ve druhém semestru budou studenti poznávat jiné kulturní texty (comics legendy, reklama, sociální kampaně, kabaretní parodie)
Schopnost samostatného vyhledání a zpracování informací z polských zdrojů.
|
Předpoklady
|
Kurz je určen pouze pro studenti na minimální úrovni A2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Včasné odevzdání dílčích úkolů, 80% účast na přednáškách a seminářích.
|
Doporučená literatura
|
-
Dariusz Czaja (red.). (1994). Mitologie popularne. Szkice z antropologii współczesności. Kraków.
-
John Fiske. (2010). Zrozumieć kulturę popularną. Kraków.
-
Piotr Kowalski. (1996). (Nie)bezpieczne światy masowej wyobraźni. Studia o literaturze i kulturze popularnej. Opole.
-
Wiesław Godzic. (1996). Oglądanie i inne przyjemności kultury popularnej. Kraków.
|