Vyučující
|
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Znalosti a společnost 2) Postindustriální společnosti jako společnosti znalostí 3) Informační společnosti: technologické a ekonomické vymezení 4) Informační společnosti: zaměstnanecké, prostorové a kulturní vymezení 5) Znalostní společnosti: Nico Stehr 6) Znalostní společnosti. Helmut Wilke 7) Znalostní společnosti: UNESCO, OECD 8) Znalostní společnosti a vzdělávání a učení 9) Učící se společnosti 10) Znalostní organizace a učící se komunity 11) Aktuální přístupy ve výzkumech vzdělávání a učení ve znalostní společnosti 12) Aktuální koncepty znalostí ve společnosti
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je, aby si studenti osvojili schopnost charakterizovat vývojové stádia proměny společnosti ve společnost znalostí, charakterizovat její znaky v souvislosti s postindustriální a informační společností.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
|
Doporučená literatura
|
-
BURKE, P. (2007). Společnost a vědění: od Gutenberga k Diderotovi. Praha: Karolinum.
-
Burke, P. (2013). Spoolečnost a vědění II: Od Encyklopedie k Wikipedii. Praha.
-
Stehr, N., Adolf, M. (2018). Je vědění moc?: poznatky o vědění.. Praha: Slon.
|