Vyučující
|
-
Topinka Daniel, doc. PhDr. Ph.D.
-
Šotola Jaroslav, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kvalitativní přístupy a jejich teoretické pozadí 2. Narativní výzkum 3. Tvorba dat v narativním výzkumu 4. Analýza dat v narativním výzkumu 5. Zakotvená teorie 6. Tvorba dat v zakotvené teorii 7. Analýza dat v zakotvené teorii 8. Etnografie 9. Tvorba etnografických dat 10. Analýza etnografických dat 11. Případové studie 12. Mnohopřípadové studie
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Kurz přináší informace o konkrétním využití základních kvalitativních přístupů, mezi které patří zakotvená teorie, narativní výzkum, etnografie a případové studie.
Po absolvování kurzu bude student schopen navrhnout kvalitativní výzkum a to v jeho úplné podobě - od výběru výzkumné strategie, přípravy výzkumného plánu až po tvorbu a analýzu dat. Student zná jednotlivé kroky výzkumného procesu, umí je správně řadit a umí popsat jejich obsah. Zná základní schémata vybraných kvalitativních přístupů, umí vybrat výzkumný přístup s ohledem na řešené téma a v rámci něj realizovat výzkum.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
1) 75% docházka na seminář 2) aktivní četba zadaných textů dle rozvrhu četby 3) odevzdání návrhu výzkumu (rozsah 5 NS) 4) řízená rozmluva nad návrhem výzkumu
|
Doporučená literatura
|
-
Bernard, H. R., Gravlee, C. C. (2014). Handbook of Methods in Cultural Anthropology..
-
Bernard, H. R. (2011). Research Methods in Anthropology..
-
Creswell, J. W. (2007). Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches..
-
Hammersley, M., Atkinson, P. (2007). Ethnography: Principles in Practice..
-
Wertz, F. J. et al. (2011). Five Ways of Doing Qualitative Analysis: Phenomenological Psychology, Grounded Theory, Discourse Analysis, Narrative Research, and Intuitive Inquiry..
|