Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Strategie Význam strategie, Strategický plánovací model 2. Poslání a vize Zdroje pro tvorbu poslání a vize, Poslání, Vize 3. Strategická a situační analýza Strategie a prostředí firmy, Strategické analýzy 4. Strategický rámec a strategické kontinuum Řízení pracovního výkonu, Řízení podle kompetencí, Balanced Scorecard, Perspektiva učení a růstu 5. Strategické plánování Úrovně strategie - podniková strategie, strategie řízení lidských zdrojů, strategie rozvoje a vzdělávání pracovníků, znalostní strategie 6. Zdroje pro tvorbu strategie vzdělávání Klíčové faktory úspěchu, ledovcová bilance, lidský kapitál 7. Tvorba strategie vzdělávání Proces tvorby strategie, hlavní kritéria, silné a slabé stránky, strategická mapa 8. Kompetence Anatomie kompetence, základní a klíčové kompetence organizace 9. Kompetenční modely Tvorba kompetenčních modelů, matice kompetencí 10. Implementace strategie vzdělávání Podmínky implementace strategie; Kroky implementace strategie; Nástroje implementace strategie vzdělávání; Strategický interval 11. Monitorování a vyhodnocování strategie vzdělávání 360stupňová zpětná vazba; Měření úrovně kompetencí 12. Následné kroky po tvorbě strategie vzdělávání Koncepce vzdělávání; Systém vzdělávání; Plán vzdělávání; Designování vzdělávací akce; Projekt vzdělávací akce, Propojení strategie vzdělávání s ostatními personálními činnostmi
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je poskytnout studujícím základní terminologické a teoretické ukotvení v problematice vzdělávacích strategií se zaměřením především na tvorbu strategie vzdělávání ve firmě založené na kompetenčním přístupu. Zaměřuje se na přípravu, plánovaní, tvorbu, realizaci, implementaci a následné vyhodnocení konkrétní strategie vzdělávání.
Student je schopen popsat a vysvětlit proces tvorby strategie vzdělávání. Student umí vytvořit strategii vzdělávání. Student dokáže vytvořit kompetenční model jako hlavní nástroj tvorby strategie vzdělávání. Student dokáže aplikovat kompetenční přístup do procesu tvorby strategie vzdělávání. Student dokáže posoudit vhodnost kroků implementace strategie vzdělávání v konkrétním firemním prostředí.
|
Předpoklady
|
KSA/TECEV
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Kolokvium probíhá formou písemného testu.
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5..
-
Beneš, M.:. Andragogika, filozofie - věda. 1. vyd. Praha 2001..
-
HRONÍK, F. Hodnocení pracovníků. Praha : Grada Publishing, a.s., 2006..
-
Hroník, F.:. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha 2007..
-
Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých).
-
Kol. autorů:. Lidské zdroje v České republice. 1. vyd. Praha 1999, s.15 - 48..
-
Koubek, J.:. Řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Praha 1995, s. 206 - 229..
|