Předmět: Vědecká komunikace pro veřejnost

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Vědecká komunikace pro veřejnost
Kód předmětu KSA/VEKO
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 6
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Bilík Petr, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Veřejná komunikace vědy, Popularizace vědy, PR strategie projektů a vědeckých institucí, Mediální gramotnost Student bude schopen - Vyhodnotit benchmarking a tvořit základy brandu - Vytipovat vhodné obsahy k veřejné komunikaci a zavést mechanismy k jejich kontrole - Lokalizovat cílové skupiny konkrétních mediálních sdělení - Vytvořit strategii public relation, advocacy a účinné práce s relevantními aktéry a stakeholdery - Selektovat vhodné mediální kanály k PR vědeckých obsahů - Vytvořit PR mix tradičních a nových médií a komunikačních kanálů - Formulovat tiskovou zprávu a uspořádat tiskovou konferenci - Využívat virálního potenciálu a získávat feedback pro další činnost - Měřit dopad kampaní a vytvářet inovativní strategie - Pochopení principů spin doctoringu a krizové komunikace.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení
Výstupy z učení
Předmět bude zaměřen na tvorbu optimálních sdělení ze světa vědy a výzkumu a jejich komunikaci a popularizaci k více cílovým skupinám prostřednictvím klasických i inovativních forem sdělení. Cílem je obeznámit frekventanty s paletou nástrojů, díky nimž je možné efektivně propojovat sféry, jejichž významové i formální kódování je značně rozdílné, a umožnit tak smysluplné předání informace specifickým cílovým skupinám a veřejnosti a visibilitu procesů vědeckého bádání a jeho relevantních výsledků.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Analýza výkonů studenta, Rozhovor

Diskuze k tématu, case study, praktická zkouška
Doporučená literatura
  • Kopecký, L. (2013). Public relations: Dějiny, teorie, praxe. Praha: Grada.
  • Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha.
  • Losekoot, M., Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Brno: Jan Melvil Publishing.
  • Scott, D.M. (2008). Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Zoner Press.
  • Schaefer, M. W. (2017). Known. The Handbook for Building and Unleashing Your Personal Brand in the Digital Age. Schaefer Marketing Solutions.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Management vědy (2020) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní