Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Veřejná komunikace vědy, Popularizace vědy, PR strategie projektů a vědeckých institucí, Mediální gramotnost Student bude schopen - Vyhodnotit benchmarking a tvořit základy brandu - Vytipovat vhodné obsahy k veřejné komunikaci a zavést mechanismy k jejich kontrole - Lokalizovat cílové skupiny konkrétních mediálních sdělení - Vytvořit strategii public relation, advocacy a účinné práce s relevantními aktéry a stakeholdery - Selektovat vhodné mediální kanály k PR vědeckých obsahů - Vytvořit PR mix tradičních a nových médií a komunikačních kanálů - Formulovat tiskovou zprávu a uspořádat tiskovou konferenci - Využívat virálního potenciálu a získávat feedback pro další činnost - Měřit dopad kampaní a vytvářet inovativní strategie - Pochopení principů spin doctoringu a krizové komunikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení
|
Výstupy z učení
|
Předmět bude zaměřen na tvorbu optimálních sdělení ze světa vědy a výzkumu a jejich komunikaci a popularizaci k více cílovým skupinám prostřednictvím klasických i inovativních forem sdělení. Cílem je obeznámit frekventanty s paletou nástrojů, díky nimž je možné efektivně propojovat sféry, jejichž významové i formální kódování je značně rozdílné, a umožnit tak smysluplné předání informace specifickým cílovým skupinám a veřejnosti a visibilitu procesů vědeckého bádání a jeho relevantních výsledků.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozhovor
Diskuze k tématu, case study, praktická zkouška
|
Doporučená literatura
|
-
Kopecký, L. (2013). Public relations: Dějiny, teorie, praxe. Praha: Grada.
-
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha.
-
Losekoot, M., Vyhnánková, E. (2019). Jak na sítě. Brno: Jan Melvil Publishing.
-
Scott, D.M. (2008). Nová pravidla marketingu a PR. Brno: Zoner Press.
-
Schaefer, M. W. (2017). Known. The Handbook for Building and Unleashing Your Personal Brand in the Digital Age. Schaefer Marketing Solutions.
|