Vyučující
|
-
Veselský Pavel, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Po přednáškovém uvedení do tématu budeme pracovat převážně seminárně a tutoriálně.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Zprostředkovat velkou variabilitu vývoje edukologického myšlení, s drobným příhledem k možnostem inspirace pro edukologickou současnost.
Orientace v problematice.
|
Předpoklady
|
Ochota zapojit se do seminární a diskuzní práce, pracovat samostatně se seminárními texty.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Ochota zapojit se do seminární a diskuzní práce, pracovat samostatně se seminárními texty.
|
Doporučená literatura
|
-
Bresler, L., & Palmer, J. A. (2010). Fifty major thinkers on education: from Confucius to Dewey. London: Routledge.
-
Graves, F. P. (2006). Great educators of three centuries: their work and influence on modern education.. Oklahoma City: Hesperides Press.
-
Morsy, Z. (1997). Thinkers on education. Oxford: UNESCO.
-
Reagan, T. G. (2018). Non-Western educational traditions: local approaches to thought and practice. New York, NY: Routledge.
-
Tehie, J. B. (2007). Historical foundations of education: bridges from the ancient world to the present.. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.
|