Předmět: Vývoj edukologického myšlení

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Vývoj edukologického myšlení
Kód předmětu KSA/VEDM
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Veselský Pavel, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
Po přednáškovém uvedení do tématu budeme pracovat převážně seminárně a tutoriálně.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pozorování, Demonstrace, Projekce (statická, dynamická), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Zprostředkovat velkou variabilitu vývoje edukologického myšlení, s drobným příhledem k možnostem inspirace pro edukologickou současnost.
Orientace v problematice.
Předpoklady
Ochota zapojit se do seminární a diskuzní práce, pracovat samostatně se seminárními texty.

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta, Systematické pozorování studenta, Seminární práce

Ochota zapojit se do seminární a diskuzní práce, pracovat samostatně se seminárními texty.
Doporučená literatura
  • Bresler, L., & Palmer, J. A. (2010). Fifty major thinkers on education: from Confucius to Dewey. London: Routledge.
  • Graves, F. P. (2006). Great educators of three centuries: their work and influence on modern education.. Oklahoma City: Hesperides Press.
  • Morsy, Z. (1997). Thinkers on education. Oxford: UNESCO.
  • Reagan, T. G. (2018). Non-Western educational traditions: local approaches to thought and practice. New York, NY: Routledge.
  • Tehie, J. B. (2007). Historical foundations of education: bridges from the ancient world to the present.. Upper Saddle River, NJ: Pearson/Merrill Prentice Hall.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika minor (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: -