Předmět: Vzdělávání a personální rozvoj

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Vzdělávání a personální rozvoj
Kód předmětu KSA/VAPR
Organizační forma výuky Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Základní personální funkce v organizaci. 2. Profesní mapa andragogiky - aplikace akčního pole na aktuální prostředí pracovního trhu. 3. Měkké dovednosti. 4. Kompetence. Kompetenční model. 5. Získávání zaměstnanců. 6. Výběr zaměstnanců. 7. Hodnocení pracovního výkonu. 8. Návaznost hodnocení pracovníků na další personální činnosti. 9. Rozvoj zaměstnanců. 10. Další odborné vzdělávání zaměstnanců. 11. Zaměstnanecké poradenství. 12. Rekapitulace vztahu vzdělávání a personálního rozvoje jako jednoho z akčních polí andragogiky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je naučit studenty aplikovat teoretické poznatky získané v průběhu studia v konkrétních situacích spojených se vzděláváním dospělých a personálním rozvojem. Seznam témat je pouze orientační, témata budu upravena podle potřeb studentů.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Závěrečná zpráva

Doporučená literatura
  • BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5..
  • BELZ,H.,SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Praha: Portál, 2001.
  • Častorál, Z. Základy moderního managementu.
  • Dvořáková, M. et al. (2014). Aktuální témata učení a vzdělávání dospělých. Praha: Česká andragogická společnost..
  • Jochmann, V.:. Výchova dospělých - andragogika. In: AUPO, Sociologica - Andragogica 1, 1992, str. 11 - 22..
  • Kubeš, M. - Šebestová, Ľ. 360stupňová zpětná vazba jako nástroj rozvoje lidí. Praha: Grada, 2008..
  • Langer, T. (2016). Moderní lektor. Praha: Grada.
  • PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0..
  • Šikýř, M. (2014). Nejlepší praxe v řízení lidských zdrojů. Praha: Grada, Manažer.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2024) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika maior (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika minor (2019) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -