Vyučující
|
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
-
Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Co je výzkum 2. Andragogický výzkum 3. Informační příprava výzkumu 4. Výzkumný problém 5. Volba metodologie výzkumu 6. Teoretický výzkum 7. Kvantitativní výzkum 8. Sekundární analýza dat 9. Kvalitativní výzkum 10. Akční výzkum 11. Projekt výzkumu 12. Specifika jednotlivých výzkumných přístupů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je připrava studenta na psaní kvalifikační práce. Vymezit výzkumné pole, formulovat výzkumný problém, výzkumnou otázku a zvolit adekvátní metodologii a metodu výzkumu, stanovit výzkumný soubor, vytvořit výzkumný nástroj, sebrat data, analyzovat je, interpretovat výsledky a provést jejich diskusi, sumarizovat závěr, případně doporučení.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou, Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
|
Doporučená literatura
|
-
CRESWELL, J. W. Qualitative Inquiry and Research Design: Choosing Among Five Approaches. Thousand Oaks, CA: Sage, 2007..
-
GAVORA, P. (2000). Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
-
ŠVAŘÍČEK R., ŠEĎOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
|