Vyučující
|
-
Dopita Miroslav, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
" Výchova k občanství ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost v RVP G,SOŠ a SOU. " Maturita ze společenských věd. Předmětová společenskovědní komise. " Charakteristika a rozvíjení klíčových kompetencí v rámci výuky společenských věd - kompetence učitele společenskovědních oborů. " Přínos průřezových témat k rozvoji osobnosti žáka. " Mezipředmětové vazby a jejich využití v rámci společenských věd. " Analýza výchovně vzdělávacích cílů ve společenskovědních oborech. " Struktura učebních osnov. Charakteristika předmětu. " Tvorba učebních osnov předmětů základy společenských věd, občanská nauka a občanská výchova jako součást školního vzdělávacího programu. " Plánování v souvislostech - ŠVP a časově tematický plán učiva. " Konstrukce a didaktická analýza tematických celků. " Formy a metody vyučování. " Struktura vyučovací hodiny. Příprava učitele na vyučovací hodinu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming)
|
Výstupy z učení
|
Pojetí výchovy k občanství ve vzdělávací oblasti Člověk a společnost v Rámcových vzdělávacích programech gymnázií, středních odborných škol a středních odborných učilišť v ČR. Od rozborů školských dokumentů k plánování a přípravě učitele na vyučovací hodinu. Formy a metody výchovně vzdělávacího procesu v ZSV, ON, OV na středních školách.
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
KOLEKTIV AUTORŮ. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. Praha : VÚP, 2007..
-
MAŇÁK, ŠVEC . Vyučovací metody. Brno : Nakladatelství Paido, 2003..
-
PASH, M. A KOL. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: Portál, 1998..
-
Petty,G. (2002). Moderní vyučování. Portál, Praha.
|