Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Akademické prostředí a studium na vysoké škole. 2. Práce v odborném stylu. 3. Využití informačních zdrojů. 4. Odborné texty. 5. Strategie psaní odborného textu. 6. Formální náležitosti odborných textů. 7. Bibliografické citace, normy pro uvádění bibliografických citací a odkazů. 8. Argumentace, debata, diskuze. 9. Předpoklady úspěšné prezentace. 10. Terminologie andragogiky (tematicky zaměřené semináře, prezentace studentů, diskuze). 11. Andragogika a její vztah k ostatním vědám (tematicky zaměřené semináře, prezentace, diskuze). 12. Vzdělání a znalostní společnost (tematicky zaměřené semináře, prezentace studentů, diskuze). 13. Lidský kapitál (tematicky zaměřené semináře, prezentace studentů, diskuze).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína má propedeutický charakter a jejím cílem je seznámit studenty se spektrem literatury a dalších textů k základním problémům andragogiky a dalších věd o výchově a společenských věd.
Způsobilosti: Student bude po ukončení předmětu znát: ? základní útvary odborného stylu ? zásady práce s informačními zdroji ? bibliografické a formální požadavky kladené na odborné texty ? spektrum literatury a dalších textů k základním problémům andragogiky a dalších věd o výchově a společenských věd Student po ukončení předmětu dokáže: ? psát základní útvary odborného stylu (esej, referát, konspekt) ? připravit prezentaci s využitím prezentačních pomůcek ? předložit argumentované názory a zapojit se do diskuze ? orientovat se v aktuálních tématech andragogiky jako vědní disciplíny a praxe
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Aktivní práce na seminářích, povoleny jsou pouze 2 absence. Plnění zadaných úkolů a jejich prezentace a průběžné studium doporučené literatury.
|
Doporučená literatura
|
-
Aktuální výběr ze souboru základní doporučené literatury k jednotlivým andragogickým.
-
Bartoňková, H. (2004). Foucaultovo andragogické kyvadlo. Praha: MJF Praha.
-
Beneš, M. (2001). Andragogika: filozofie - věda. Praha: Eurolex Bohemia.
-
Mužík, J. (1998). Andragogická didaktika. Praha: Codex.
-
PALÁN, Z. (2003). Základy andgragogiky.. Praha: VŠ J. A. Komenského.
|