Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Vznik sociologie 2. Předmoderní, moderní a postmoderní společnosti 3. Poznávání v sociologii 4. Paradigmata v sociologii 5. Racionalita a legitimita 6. Solidarita a rituály 7. Moc a její zdroje 8. Deviace a normalita 9. Každodenní interakce Podrobněji viz Moodle.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je uvést studenty do studia sociologie. Studenti se naučí, jaký je vztah mezi moderní společností a sociologií. Naučí se, v čem se liší moderní společnost od společnosti tradiční a jak je v sociologii reflektována modernizace moderní společnosti. Studenti se naučí, jaký je rozdíl mezi sociologií a zdravým rozumem, co je sociologie a kterými základními otázkami a problémy se zabývá. Studenti budou seznámeni s některými aplikacemi sociologie na oblast personálního rozvoje.
Kompetence v rozsahu cílů předmětu.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
Průběžná příprava na kontaktní výuku, viz Moodle. Předmět je zakončen písemným testem.
|
Doporučená literatura
|
-
Collins, R. (1992). Sociological Insight. An Introduction to Non-Obvious Sociology. New York: Oxford University Press.
-
Disman, J. (2002). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.
-
Giddens, A. (1999). Sociologie. Praha: Argo.
-
Keller, J. (2004). Dějiny klasické sociologie.. Praha: Sociologické nakladatelství.
-
KELLER, Jan. Úvod do sociologie. Praha: Slon.
-
Maříková, H. (1996). Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum.
|