Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Time-management jako součást psychohygieny 2. Organizace řízení času 3. Einsenhowerův princip řízení času 4. Zloději času a další chyby v hospodaření s časem 5. Metody time managementu 6. Stanovení výkonnostní křivky, snímek pracovního dne 7. Time management páté generace - metoda SOUSTO 8. Efektivní řízení porady, korespondence a telefonátů 9. Role asertivity v time-managementu 10. Stres management, základní stresové situace, mapa stresu, tréma 11. Odpočinek a relaxace, antistresová cvičení, spánek, zásady pro dobrý spánek 12. Syndrom vyhoření, prevence, rizikové faktory, vztah k TM
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Seznámit studenty se základními pojmy a východisky time a stres managementu. Zprostředkovat poznatky zaměřené na posílení mechanismů efektivního řízení času, pochopení vlastní křivky výkonnosti, identifikaci chyb a zlodějů času, schopnosti stanovovat priority a cíle, odmítat nepřiměřené požadavky i delegovat. Naučit studenty zhotovení vlastní mapy stresu, uvědomění si nutnosti relaxace a odpočinku pro vlastní výkonnost.
Student vysvětlí Paretovo pravidlo v kontextu s time-managementem. Student vyjmenuje a charakterizuje metody time-managementu. Student definuje zloděje času a chyby v organizaci práce a času. Student popíše význam asertivního chování v time-managementu. Student zná odbornou terminologii disciplíny. Student umí sestavit výkonnostní křivku. Student popíše metodu SOUSTO a vysvětlí její využití. Student umí vyplnit snímek pracovního dne a odhalit vlastní zloděje času. Student umí vytvořit vlastní mapu stresu. Student ovládá rychlou relaxaci. Student je schopen použít nabytých znalostí a dovedností při organizaci práce a času. Student je schopen stanovit priority, cíle, delegovat a odmítat nepřiměřené požadavky. Student aplikuje time-management jako součást své psychohygieny.
|
Předpoklady
|
KSA/ANSPM, KSA/ZAKMA,KSA/ŘLZPM, KSA/FVZPM, KSA/MANTE
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Aktivní účast na výuce, zaslání korespondenčního úkolu do výše uvedeného termínu a vyplnění pozorovacích archů Snímek pracovního dne jednotlivce: 5 pracovních dnů - viz pokyny zavěšené u disciplíny v EDISu. V případě neúčasti na výuce: 1. odevzdat v požadovaném termínu korespondenční úkol a snímek pracovního dne 2. odevzdat písemnou práci - rozpracování tématu syndrom vyhoření nebo stres management v rozsahu min. 3 stran A4 s použitím min. tří zdrojů mimo internet a studijní oporu, součástí práce je správně uvedený seznam použitých zdrojů, lze použít zdroje i mimo doporučenou literaturu. Zaslat přes EDIS do 30.5.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDRNOVÁ, E.:. Duševní hygiena a sebeřízení. Praha: Fortuna, 1999..
-
BLANCHARD, K.:. Minutový manažer. Praha: Pragma, 1993..
-
Caunt, J.:. Time management. Jak hospodařit s časem. Computer Press Praha, 2001..
-
CIMICKÝ, J.:. Sám proti stresu. VIP Books, 2007..
-
DAVIDSON, J.:. Jak hospodařit se svým časem. Praha: Pragma, 1998..
-
HARRIS, T.:. Já jsem OK, ty jsi OK. Praha: Pragma, 1997..
-
KNOBLAUCH, J.:. Time management. Praha: Grada, 2006..
-
Praško, J. Prašková, H. (2007). Asertivitou proti stresu. Praha: Grada Publishing.
-
Vávrová, P.:. Time management,Speciálně připravený sylabus pro distanční studium..
|