Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Technologie vzdělávání dospělých - základní pojmy 2. Oblasti uplatnění technologie vzdělávání dospělých 3. Androdidaktické principy 4. Vzdělavatel dospělých 5. Funkce a role vzdělavatele ve výuce 6. Požadavky na vzdělavatele dospělých a jeho příprava na výuku 7. Účastník vzdělávání dospělých 8. Specifika vyučování dospělých 9. Cíle ve vzdělávání dospělých 10. Obsah vzdělávání 11. Materiální didaktické prostředky 12. Evaluace a hodnocení ve vzdělávání dospělých
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Studenti budou po absolvování studia disciplíny schopni: " vysvětlit základní pojmy disciplíny " charakterizovat výukový proces " popsat funkci a roli vzdělavatele, účastníků " vysvětlit klíčové didaktické principy ve výuce dospělých " formulovat výukové cíle
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Seminární práce
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
Zdravotník lektorem. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. Vybrané části..
-
Bočková,V., Nováková,M., Řehák,M. Nárys didaktiky dospělých. Skriptum. 2.dopl. a upr. vyd. Olomouc 1991..
-
Petřková, A. Psychologické základy vzdělávání dospělých. Olomouc 2000..
-
Petty, G. Moderní vyučování. Praha 1996 - 2.část:Učitelova dílna,s.111-270..
-
Prusáková, V. Metodika vzdelávania dospelých. Olomouc 2000..
-
Skalková, J. Obecná didaktika.
-
Tuma, M. Metódy výchovy a vzdelávania dospelých. Bratislava 1987, Kap.VII, Optimalizácia výchovno-vzdelávacieho procesu, s.139-161; Kap.VIII, Kreativita a kreatívne myslenie vo výchovno-vzdelávacom procese, s.162-184..
|