Vyučující
|
-
Hlavinka Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Klasifikace teorií vzdělávání 2. Tradiční teorie vzdělávání 3. Teorie vzdělávání dospělých 4. Dimenze vzdělávání dospělých 5. Transformativní učení 6. Zkušenostní učení 7. Sebeřízené učení 8. Vzdělavatel dospělých (role a typologie) 9. Účastník vzdělávání dospělých (specifika a typologie) 10. Koncepty vzdělávání dospělých 11. Kultury ve vzdělávání 12. Soudobé teorie vzdělávání
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem disciplíny je seznámit studenty se základními teoriemi vzdělávání dospělých a jejich hlavními představiteli. Představeny budou hlavní přístupy a koncepty vzdělávání dospělých.
Student dokáže charakterizovat a rozlišit hlavní teoretické přístupy ke vzdělávání dospělých, uvést jejich představitele a specifikovat příslušná pojetí klíčových konceptů vzdělávání dospělých.
|
Předpoklady
|
KSA/UANDR
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Analýza výkonů studenta
Zkouška: písemná
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, H. (2010). Firemní vzdělávání. Strategický přístup ke vzdělávání pracovníků.. Praha.
-
Beneš, Milan. Andragogika - teoretické základy. 1. Vyd. Eurolex Bohemia, Praha 2003, 216 s. ISBN 80-86432-23-8..
-
Illeris, K. (2004). Adult Education and Adult Learning. Malabar: Krieger Publishing Company.
-
Jarvis, P.:. Adult and continuing education (Theory and Practice). 1. vyd. London 1983. (kapitoly Dvojí vzdělávání; Záměry, cíle, potřeby a požadavky ve vzdělávání dospělých).
-
Jochmann, V.:. Výchova dospělých - andragogika. In: AUPO, Sociologica - Andragogica 1, 1992, str. 11 - 22..
-
KALHOUS, Z., OBST, O. (2002). Školní didaktika.. Praha: Portál.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0..
|