Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Celoživotní vzdělávání 2. Celoživotní vzdělávání v konceptu celoživotního učení 3. Kontext celoživotního vzdělávání 4. Teoretické přístupy ke vzdělávání 5. Kultury ve vzdělávání 6. Soudobé teorie vzdělávání 7. Paradoxy vzdělávání 8. Vzdělávání v průběhu životní dráhy člověka 9. Výukový proces jako systém 10. Klíčové kompetence ve vzdělávání 11. Vzdělávací strategie 12. Vzdělávací strategie v ČR
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Disciplína se zaměřuje na základní terminologické a teoretické ukotvení problematiky vzdělávání dospělých a celoživotního vzdělávání a učení. Zaměřuje se na teoretické přístupy ke vzdělávání, soudobé teorie vzdělávání, paradoxy vzdělávání. Charakterizuje jednotlivé etapy celoživotního vzdělávání z hlediska jejich cílů, obsahů i organizace. Zaměřuje se na pojetí klíčových kompetencí v současném vzdělávání a v kurikulárních dokumentech a v rámci vhledu do podoby vzdělávacích strategií na mezinárodní a národní úrovni vytváří přemostění směrem k navazující disciplíně "Vzdělávací strategie".
kompetence v rozsahu cíle předmětu
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
|
Doporučená literatura
|
-
OECD Celoživotní učení pro všechny. Praha 1997. Kap.2 s.95-106. Kap.7 s.227-245..
-
Bočková,V. a kol. Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Miniskriptum. Olomouc 1994. 50 s..
-
Bočková,V. Nováková,M. Řehák,M. Nárys didaktiky dospělých. Skriptum. 2.dopl. a upr. vyd. Olomouc 1991. 80 s..
-
Bočková,V. Vzdělávání - průvodní jev života. CODV, Olomouc 2002. 50s..
-
Matulčík, J. Internacionalizácia vzdelávania dospelých. In: Komparativní studium andragogiky. 5.díl. Olomouc, vyd.UP ,1999, s.359-364..
-
Palán Z. Lidské zdroje. Výkladový slovník.1. vyd. Praha 2002..
-
Skalková,J. Obecná didaktika. Praha 1999. II.část - s.25-95..
|