Předmět: Teorie celoživotního vzdělávání

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Teorie celoživotního vzdělávání
Kód předmětu KSA/TECEV
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
Obsah předmětu
1. Celoživotní vzdělávání 2. Celoživotní vzdělávání v konceptu celoživotního učení 3. Kontext celoživotního vzdělávání 4. Teoretické přístupy ke vzdělávání 5. Kultury ve vzdělávání 6. Soudobé teorie vzdělávání 7. Paradoxy vzdělávání 8. Vzdělávání v průběhu životní dráhy člověka 9. Výukový proces jako systém 10. Klíčové kompetence ve vzdělávání 11. Vzdělávací strategie 12. Vzdělávací strategie v ČR

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Disciplína se zaměřuje na základní terminologické a teoretické ukotvení problematiky vzdělávání dospělých a celoživotního vzdělávání a učení. Zaměřuje se na teoretické přístupy ke vzdělávání, soudobé teorie vzdělávání, paradoxy vzdělávání. Charakterizuje jednotlivé etapy celoživotního vzdělávání z hlediska jejich cílů, obsahů i organizace. Zaměřuje se na pojetí klíčových kompetencí v současném vzdělávání a v kurikulárních dokumentech a v rámci vhledu do podoby vzdělávacích strategií na mezinárodní a národní úrovni vytváří přemostění směrem k navazující disciplíně "Vzdělávací strategie".
kompetence v rozsahu cíle předmětu
Předpoklady
Bez předchozích předpokladů.

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

Na základě probraného učiva viz Obsah a Literatura.
Doporučená literatura
  • OECD Celoživotní učení pro všechny. Praha 1997. Kap.2 s.95-106. Kap.7 s.227-245..
  • Bočková,V. a kol. Aktuální problémy výchovy a vzdělávání dospělých. Miniskriptum. Olomouc 1994. 50 s..
  • Bočková,V. Nováková,M. Řehák,M. Nárys didaktiky dospělých. Skriptum. 2.dopl. a upr. vyd. Olomouc 1991. 80 s..
  • Bočková,V. Vzdělávání - průvodní jev života. CODV, Olomouc 2002. 50s..
  • Matulčík, J. Internacionalizácia vzdelávania dospelých. In: Komparativní studium andragogiky. 5.díl. Olomouc, vyd.UP ,1999, s.359-364..
  • Palán Z. Lidské zdroje. Výkladový slovník.1. vyd. Praha 2002..
  • Skalková,J. Obecná didaktika. Praha 1999. II.část - s.25-95..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr