1. Tradiční teorie vzdělávání (behaviorismus, humanismus, kognitivismus, sociálně kognitivní orientace, konstruktivismus). Možnosti jejich aplikace do vzdělávání dospělých. 2. Andragogika - základní termíny, pojetí, definice, modality. 3. Charakter andragogiky. 4. Historický vývoj andragogiky ve světě s důrazem na 20. a 21. století. 5. Vývoj andragogiky v českých zemích. 6. Integrální andragogika V. Jochmanna - vymezení termínů, konceptů a akčního pole, ideové zdroje. 7. Předmět andragogiky - definice a detaily jednotlivých vymezení. 8. Přístupy k objektu v andragogice. 9. Andragogika v pojetí M. Knowlese (informální vzdělávání dospělých, koncept andragogiky, sebeřízené učení, kritika). 10. Vzdělávání dospělých v pojetí P. Jarvise (humanistické pojetí, učení, typy vzdělávání, přístupy k objektu, kritika). 11. Transformativní učení (přístupy k transformativnímu učení, přístupy zaměřené na individuum, sociokulturní přístupy, Mezirow, Daloz, Boyd, Freire, využití transformativního učení, kritika transformativního učení. 12. Kritická teorie ve vzdělávání dospělých, kritické myšlení, kritická perspektiva (charakteristika kritické teorie, Brookfield, Illich, aplikace kritické teorie do vzdělávání dospělých). 13. Kultury ve vzdělávání (Leirman, typologie, zdroje, možnosti aplikace do vzdělávání dospělých). 14. Kurikulum - definice, typy, trendy, komponenty kurikula a prostředky andragogické interakce/intervence.
|