Vyučující
|
-
Foret Martin, Mgr. Ph.D.
-
Peterová Věra, Mgr. Ph.D.
-
Libicher Miroslav, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod do studia médií 2. Co všechno je a není (teorie) mediální komunikace, vymezení vůči jiným oborům 3. Periodizace mediální komunikace a dějiny médií 4. Zrod a vývoj žurnalistiky aneb kde se vzala, jak a proč se vzala a jak se proměňovala od počátku k dnešku 5. Média a společnost (1): mediální systémy 6. Média a společnost (2): teorie médií a funkce médií ve společnosti 7. průběžné opakování 8. Zpravodajství jako obraz společnosti - základ žurnalistiky a jádro mediální produkce 9. Účinky a efekty mediální komunikace na jedince a společnost 10. Mediální publika a jejich charakteristiky 11. Jak se zkoumají média a jejich obsahy (1) 12. Jak se zkoumají média a jejich obsahy (2) 13. závěrečný test
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Předmět poskytuje základní vhled do problematiky médií a jejich postavení a fungování ve společnosti. Jeho cílem je předat frekventantům základní přehled o možnostech studia médií a jeho problémech. Studenti se seznámí s tím, jaké role hrají média ve společnosti, jak na ně lze nahlížet, poznají základní dopady působení médií na společnost, problematiku mediálního publika (či publik), historii masových médií a specifika některých mediálních obsahů či forem (zpravodajství, nová média atd.) a možnostem jejich analýzy.
|
Předpoklady
|
Zájem o studium médií ve vztahu ke společnosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
70% úspěšnost v průběžném a závěrečném testu
|
Doporučená literatura
|
|