Course: Self-knowledge, self-concept, self-development

» List of faculties » FIF » KSA
Course title Self-knowledge, self-concept, self-development
Course code KSA/SES
Organizational form of instruction Seminary
Level of course unspecified
Year of study not specified
Semester Winter and summer
Number of ECTS credits 4
Language of instruction Czech
Status of course unspecified
Form of instruction Face-to-face
Work placements This is not an internship
Recommended optional programme components None
Lecturer(s)
  • Hlavinka Filip, Mgr. Ph.D.
Course content
unspecified

Learning activities and teaching methods
Lecture, Dialogic Lecture (Discussion, Dialog, Brainstorming), Work with Text (with Book, Textbook), Group work
Learning outcomes
Prerequisites
unspecified

Assessment methods and criteria
unspecified
Recommended literature
  • CANFIELD, J., SICCONE, F. (1998). Hry pro výchovu k odpovědnosti a sebedůvěře.. Praha: Portál.
  • COVEY, S. R. (2010). 7 návyků skutečně efektivních lidí.. Praha.
  • Drahanská, P. Učení prožitkem: Jak postavit vaše rozvojové, výchovné a vzdělávací programy na požitku. 2020.
  • Kolář, J. (2013). Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje. Brno: Masarykova univerzita.
  • Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál.
  • Nehyba, J., Lazarová, B., Kolb, D.A., Korthagen F. A. J., Boud, D., Jarvis, P., Moon, J. A., Kolář, J., Dobrovolná, S., Švec, J., Valenta, J. (2014). Reflexe v procesu učení. Desetkrát stejně a přece jinak... Brno: Masarykova univerzita.
  • Novotný, J. (2021). Čtení - reflexe - interpretace: elementární úvod do práce s textem. Praha: Togga.


Study plans that include the course
Faculty Study plan (Version) Category of Branch/Specialization Recommended year of study Recommended semester