Název předmětu | Sebepoznání, sebepojetí, seberozvoj |
---|---|
Kód předmětu | KSA/SES |
Organizační forma výuky | Seminář |
Úroveň předmětu | nespecifikována |
Rok studia | nespecifikován |
Semestr | Zimní a letní |
Počet ECTS kreditů | 4 |
Vyučovací jazyk | Čeština |
Statut předmětu | nespecifikováno |
Způsob výuky | Kontaktní |
Studijní praxe | Nejedná se o pracovní stáž |
Doporučené volitelné součásti programu | Není |
Vyučující |
---|
|
Obsah předmětu |
Vývojová psychologie jako zdroj inspirace pro osobní rozvoj. Techniky učení v rámci studia. Stres a jeho zvládání. Techniky pro podporu aktivního naslouchání. Principy nenásilné komunikace. Vedení reflexe v kontextu zkušenostně reflektivního učení. Role vzdělavatele a problém moci. Sebe-přijetí a sebe-rozvoj. Věda a umění jako metafory přístupu k životu. Smrt jako filosofický problém.
|
Studijní aktivity a metody výuky |
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující práce ve skupinách |
Výstupy z učení |
Cílem předmětu je nabídnout studentům konkrétní techniky a postupy podporující sebepoznání a rozvoj osobnosti. Studenti mj. reflektují vlastní styl učení, osvojí si komunikační techniky aktivního naslouchání a nenásilné komunikace. Dovedou klást otevřené otázky v rámci reflexe rozvojové aktivity.
|
Předpoklady |
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria |
nespecifikováno
- Aktivní zapojení v rámci výuky. - Docházka 80% - Studium odborné literatury pro jednotlivá seminární setkání - Příprava na zakončení - Reflexe jednotlivých hodin doplněné o reflexi odborné literatury - Absolvování kolokvia |
Doporučená literatura |
|
Studijní plány, ve kterých se předmět nachází |
Fakulta | Studijní plán (Verze) | Kategorie studijního oboru/specializace | Doporučený semestr |
---|