|
Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Témata: Řízení ve vzdělávání, státní správa a samospráva. Vnější a vnitřní prostředí organizace a jejich analýza. Vybrané teorie managementu. Komunikace. Manažerské funkce, role, kompetence. Kultura organizace. Proces řízení změn, jeho fáze s ohledem na diversitu zaměstnanců. Management vs vedení lidí (transakční, transformační), motivace.. viz Moodle
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
nespecifikováno
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit poznatky o řízení organizací a o kontextu současného vzdělávacího (a zejména pak školského) systému a vše následně aplikovat na řízení vzdělávacích institucí.
Po absolvování předmětu student bude schopen: -v kontextu mikro i makrořízení vzdělávací instituce (a trendů současné vzdělávací politiky) vysvětlit její pojetí i jako specifické organizace a zejména pak objasnit, jak specifika edukačního procesu ovlivňují koncept řízení vzdělávací instituce, -vysvětlit, jak faktory vnějšího i vnitřního prostředí vzdělávací instituce mohou ovlivňovat kvalitu její práce.
|
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kolokvium bude uděleno za přípravu, prezentaci a obhajobu portfolia (10NS) dle zadané struktury: podrobněji viz podklady v Moodle. Nutná je aktivní účast ve výuce.
|
|
Doporučená literatura
|
-
CHVÁL, Martin. Na naší škole nám záleží: jak sledovat a hodnotit kvalitu školy.
-
POL, M. Škola v proměnách. Brno: MU, 2007..
-
Prášilová, M. Studijní opory v elektronické podobě (dostupné v EDISU):(2010) Školský management. Olomouc: UP..
-
Vodáček, L., Vodáčková, O. (2013). Moderní management v teorii a praxi.. Praha.
|