Vyučující
|
-
Hlavinka Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Kontext projektování vzdělávací akce. 2. Projektování vzdělávací akce a související pojmy 3. Identifikace vzdělávacích potřeb. 4. Průběh a způsoby saturace vzdělávacích potřeb. 5. Kompetenční model. 6. Interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřeb. 7. Způsoby, druhy, metody a formy firemního vzdělávání. 8. Speciální didaktické postupy. 9. Didaktické pomůcky a prostředky didaktické techniky. 10. Předkalkulace a konečné vyúčtování vzdělávací akce. 11. Realizace vzdělávací akce - s odkazem na samostatnou disciplínu Realizace vzdělávací akce. 12. Evaluace vzdělávací akce - s odkazem na samostatnou disciplínu Evaluace vzdělávací akce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je naučit studenty vytvořit projekt konkrétní vzdělávací akce dle stanovených náležitostí a dle zaměření vzdělávací akce na základě kroků vyplývajících z charakteristiky obecného a úkolového prostředí a z analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb.
- Student dokáže popsat hlavní kroky projektu vzdělávací akce. - Student dokáže vytvořit předběžný kompetenční model. - Student je schopen navrhnout způsob saturace identifikovaných vzdělávacích potřeb. - Student dokáže zpracovat projekt vzdělávací akce ve všech klíčových bodech.
|
Předpoklady
|
Úvod do andragogiky
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonů studenta, Rozbor díla tvůrčího charakteru (hudební, výtvarné, literární)
tvorba projektu vzdělávací akce
|
Doporučená literatura
|
-
BARTOŇKOVÁ, H. Firemní vzdělávání. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5..
-
Bartoňková, H.:. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro kombinované studium. Olomouc 2006..
-
Belz a kol. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení, Portál, Praha 2001.
-
Buckley, R.; Caple, J.:. Trénink a školení. 1. vyd. Brno 2004..
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
WALTEROVÁ, E. (1994). Kurikulum (Proměny a trendy v mezinárodní perspektivě).. Brno: CDVU MU.
-
Walterová E. (1994). Kurikulum. Brno, MU.
|