Vyučující
|
-
Hlavinka Filip, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kontext projektování vzdělávací akce vnější a vnitřní prostředí. Projektování vzdělávací akce a související pojmy. Identifikace vzdělávacích potřeb. Interpretace výsledků analýzy vzdělávacích potřeb - profil absolventa, profil účastníka. Cíl vzdělávací akce v různých kontextech neformálního vzdělávání. Formulace cíle, struktura cílů vzdělávací akce. Proces didaktické transformace obsahu vzdělávání. Způsoby, druhy, metody a formy firemního vzdělávání. Didaktické pomůcky a prostředky didaktické techniky. Organizační a finanční zajištění vzdělávací akce. Evaluace vzdělávací akce základní nástin v souvislosti s tvorbou projektu vzdělávací akce s odkazem na samostatnou disciplínu Evaluace vzdělávací akce.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody písemných akcí (např. u souborných zkoušek, klauzur), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem výuky je naučit studenty vytvořit projekt konkrétní vzdělávací akce dle stanovených náležitostí a dle zaměření vzdělávací akce na základě kroků vyplývajících z charakteristiky obecného a úkolového prostředí a z analýzy a identifikace vzdělávacích potřeb.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor portfolia studenta
Vytvoření a obhajoba vlastního projektu vzdělávací akce dle zadaných parametrů.
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, H.:. Projektování vzdělávací akce. Studijní text pro kombinované studium. Olomouc 2006..
-
PRÁŠILOVÁ, M. (2006). Tvorba vzdělávacího programu.. Praha: TRITON.
|