The aim is to reflect on learning and adult education from a psychological point of view - the question of human motivation for teaching and learning in adulthood, cognitive capacity adults, specifications and conditions of adult learning, including the relevant theoretical context.
In the end of the course will student know the concept of learning in adulthood and its main theories, the characteristics of the adult in the learning situation, presumed competencies to learn in adulthood and important factors for successful learning in adulthood. Student will be able to use the knowledge of the principles of the adult functioning in the learning situation on the process of teaching and educating him/herself and other people. Student can assess the key aspects of the process of regulation and self-regulation of learning.
|
-
Čáp, J., Mareš, J.:. Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001, s. 505 - 516..
-
Hartl, P.:. Kompendium pedagogické psychologie dospělých. Praha, Karolinum 1999, s. 20-21, 69 -84,90 - 107, 125 - 127, 134 - 136, 154 - 156, 162 - 163, 167 - 169, 177 - 179, 186 - 204..
-
Kozáková, Z. (2004). Sexualita a sexuální výchova osob s mentálním postižením v podmínkách zařízení sociální péče. In Sexualita mentálně postižených.. Praha : Centrum denních služeb.
-
Lőwe, H.:. Úvod do psychologie učení dospělých. Praha, SPN 1977, s. 146 - 158..
-
Mareš, J. (1998). Styly učení žáků a studentů. Praha, Portál.
-
Petřková, A.:. Komunikace účastník - text v distančním vzdělávání. In: Bočková, V. a kol.: Aktuální problémy vzdělávání dospělých. Olomouc, UP 1995, s. 7 - 15..
-
Petřková, A. Psychologie učení dospělých. Rozšířené teze pro navazující magisterské studium andragogiky, S.1 - 19..
|