Vyučující
|
-
Rumlerová Tereza, Mgr.
-
Klimentová Eva, PhDr. Ph.D.
-
Skopal Ondřej, PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní osa práce ve výcvikové skupině - Seznamovací techniky - Hříčky na rozehřátí a uklidnění - Verbální a neverbální komunikace - Práce s dilematy - Spolupráce ve skupině - Praktický nácvik efektivních způsobů komunikace - Důvěra ve skupině a práce s ní - Sebepoznávací techniky
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
- Účast na výuce
- 8 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Hlavním cílem předmětu je sebepoznání v rámci skupiny sociálně-psychologického výcviku. Studenti mají jedinečnou možnost formou skupinové práce zlepšovat dovednosti potřebné pro kvalitní práci s lidmi. Poznávají lépe sebe sama a ostatní v bezpečném prostředí. Samozřejmostí je nevynášení důvěrných informací.
Student/ka prostřednictvím vlastní osobní zkušenosti získá znalosti a dovednosti o fungování výcvikové skupiny.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta
Disciplína je zakončena zápočtem, který je podmíněn aktivní účastní na výuce. Vzhledem k charakteru předmětu je účast nezbytná, nelze nahradit jinými způsoby, ani samostudiem.
|
Doporučená literatura
|
-
Bakalář, E. I dospělí si mohou hrát. Praha: ČTK - Pressfoto, 1976..
-
Kolařík, M. (2011). Interakční psychologický výcvik. Praha: Grada Publishing.
-
Křivohlavý, J. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda, 1998..
-
Výrost, J., Slaměník, I. Aplikovaná sociální psyvhologie III. - sociálně psychologický výcvik. Praha: Portál, 2001..
-
Watzlawik, P. Jak skutečná je skutečnost? Hradec Králové: Konfrontace, 1998..
|