Vyučující
|
-
Banárová Katarína, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Cílem daného předmětu je reflektovat specifika učení a vzdělávání dospělých 1. Odlišná role učícího se dospělého 2. Změny související s vývojem, zráním a involucí 3. Projevy věkových změn ve fyzických znacích a fyziologických procesech 4. Změny nervové soustavy a smyslových orgánů 5. Změny v psychomotorice, v oblasti senzomotorických funkcí a kognitivních funkcí 6. Učebním styly v dospělosti 7. Efektivní vytváření a využití rezervní mozkové kapacity 8. Trénování paměti 9. Motivace k učení a vzdělávání v dospělosti 10. Facilitace dospělých učících se 11. Psychosociální aspekty učení a vzdělávání. 12. Zátěž, únavy, předpoklady úspěšného učení v dospělosti.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující práce ve skupinách
- Příprava na zkoušku
- 75 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 50 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem daného předmětu je reflektovat specifika učení a vzdělávání dospělých.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se absolvování kurzu: Úvod do psychologie/ Základy psychologie. Není to však podmínkou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška
Aktivní účast na výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Čáp, J. (1997). Psychologie výchovy a vyučování. Praha.
-
Mareš, J. (2013). Pedagogická psychologie. Portál.
-
Petřková, A. (2006). Psychologie učení a vzdělávání dospělých. Olomouc.
-
Průcha, J. (2002). Moderní pedagogika. Praha.
-
Škoda, J., & Doulík, P. (2011). Psychodidaktika. Praha.
|