1. Pedagogika, andragogika, psychologie a sociologie jako vědní disciplíny, jejich vnitřní členění a vazby na jiné vědy, specifika výchovy a vzdělávání u dětí, dospívajících a u dospělých. 2. Vzdělávání jako proces, role různých aktérů ve vzdělávání a jejich vzájemné vztahy. Proces učení. 3. Vedoucí pracovník jako manager a jako leader (managerské funkce, rozhodování opírající se o data, vedení lidí: styly a techniky vedení). Specifika v pojetí manažera české vzdělávací instituce. 4. Socializace (socializační činitelé, role v průběhu dětství, dospívání, dospělosti i stáří, osobnostní rozvoj v kontextu socializace), generace, mezigenerační učení, řízení vzděláváních institucí s ohledem na specifika různých generací. 5. Specifika dětí a mladistvých pohledem různých oborů (pedagogika, psychologie, právo aj.) v kontextu řízení vzdělávacích institucí. 6. Dospělý člověk z různých úhlů pohledů (dospělost jako jeden z úseků životní dráhy; specifika jednotlivých etap dospělosti; život člověka pohledem právních věd) v kontextu řízení vzdělávacích institucí. 7. Krizové situace v životě dospělého člověka, možnosti intervence ze strany vedoucích pracovníků (zvládání stresu, syndrom vyhoření, jeho prevence; šikana aj.) 8. Profesní rozvoj vedoucích pracovníků vzdělávacích institucí a jejich podřízených (učitelů, vychovatelů, lektorů apod.) v kontextu celoživotního učení a vzdělávání. 9. Řízení a rozvoj lidských zdrojů ve vzdělávacích institucích. Vize, mise, personalistika, péče o pracovníky, hodnocení. 10. Současná společnost jako společnost vědění a související ekonomické a sociální trendy. Současná společenská témata a jejich dopady do vzdělávání (stárnutí populace, inkluze aj.). 11. Kultura a klima vzdělávací instituce. Etiketa.
|