Předmět: Outdoor training

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Outdoor training
Kód předmětu KSA/OUT
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Dočekal Vít, Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Zážitkové vzdělávání/učení a outdoor trénink ? základní principy, definice pojmů, cílená zpětná vazba 2. Modely ve zkušenostním učení ? dramaturgie, koncept flow, Johari okno 3. Realizace rozvojového programu ? příprava, plánování, realizace 4. Evaluace rozvojového programu ? modely evaluace, metody a techniky evaluace 5. Návaznost na další HR procesy ? postavení outdoor tréninku v HR procesech

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení
Cílem předmětu je poskytnout praktickou oporu pro tvorbu outdoorových programů v rámci řízení lidských zdrojů v organizaci, rozvinout schopnost účastníků aplikovat studiem získané znalosti o teoriích vzdělávání dospělých především v organizačním prostředí na konkrétní subjekty. 1. Outdoor training. 2. Cyklus zkušenostního učení. 3. Týmová práce. 4. Příprava rozvojového programu. 5. Lektor rozvojového programu. 6. Fáze rozvojového programu. 7. Dramaturgie. 8. Realizace rozvojového programu. 9. Cílená zpětná vazba. 10. Kalkulace rozvojového programu. 11. Evaluace rozvojového programu. 12. Návaznost na další HR procesy.
Student bude umět: -naplánovat outdoorový program, -zrealizovat outdoorový program, -evaluovat outdoorový program, -využít přínosy outdoorového programu pro organizaci. Studenti znají základní modely využívané ve zkušenostním učení a ovládají jejich aplikaci v organizačním prostředí.
Předpoklady
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Úvod do andragogiky I. a Firemní vzdělávání I.

Hodnoticí metody a kritéria
Esej

Min. 80% účast v semináři, plnění zadaných úkolů, vypracování seminární práce.
Doporučená literatura
  • FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. Učení zážitkem a hrou. Praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9..
  • HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9..
  • KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5..
  • KIRKPATRICK, D. L. - KIRKPATRICK J. D. Evaluating Training Programs: the Four Levels. 3. vyd. San Francisco: Berret-Koehler Publisher, 2006. ISBN 1576753484..
  • SVATOŠ V., LEBEDA, P. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0318-1..
  • VODÁK, J.; KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1904-5..
  • ZAHRÁDKOVÁ, E. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-042-9..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Filozofická fakulta Studijní plán (Verze): Andragogika (2016) Kategorie: Pedagogika, učitelství a sociální péče 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: -