Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Zážitkové vzdělávání/učení a outdoor trénink ? základní principy, definice pojmů, cílená zpětná vazba 2. Modely ve zkušenostním učení ? dramaturgie, koncept flow, Johari okno 3. Realizace rozvojového programu ? příprava, plánování, realizace 4. Evaluace rozvojového programu ? modely evaluace, metody a techniky evaluace 5. Návaznost na další HR procesy ? postavení outdoor tréninku v HR procesech
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout praktickou oporu pro tvorbu outdoorových programů v rámci řízení lidských zdrojů v organizaci, rozvinout schopnost účastníků aplikovat studiem získané znalosti o teoriích vzdělávání dospělých především v organizačním prostředí na konkrétní subjekty. 1. Outdoor training. 2. Cyklus zkušenostního učení. 3. Týmová práce. 4. Příprava rozvojového programu. 5. Lektor rozvojového programu. 6. Fáze rozvojového programu. 7. Dramaturgie. 8. Realizace rozvojového programu. 9. Cílená zpětná vazba. 10. Kalkulace rozvojového programu. 11. Evaluace rozvojového programu. 12. Návaznost na další HR procesy.
Student bude umět: -naplánovat outdoorový program, -zrealizovat outdoorový program, -evaluovat outdoorový program, -využít přínosy outdoorového programu pro organizaci. Studenti znají základní modely využívané ve zkušenostním učení a ovládají jejich aplikaci v organizačním prostředí.
|
Předpoklady
|
Předmět je podmíněn absolvováním předmětů Úvod do andragogiky I. a Firemní vzdělávání I.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Esej
Min. 80% účast v semináři, plnění zadaných úkolů, vypracování seminární práce.
|
Doporučená literatura
|
-
FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A. Učení zážitkem a hrou. Praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1701-9..
-
HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9..
-
KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5..
-
KIRKPATRICK, D. L. - KIRKPATRICK J. D. Evaluating Training Programs: the Four Levels. 3. vyd. San Francisco: Berret-Koehler Publisher, 2006. ISBN 1576753484..
-
SVATOŠ V., LEBEDA, P. Outdoor trénink pro manažery a firemní týmy. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0318-1..
-
VODÁK, J.; KUCHARČÍKOVÁ, A. Efektivní vzdělávání zaměstnanců. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1904-5..
-
ZAHRÁDKOVÁ, E. Teambuilding - cesta k efektivní spolupráci. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-042-9..
|