Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Outdoor trénink 2. Zážitkové vzdělávání 3. Teambuilding 4. Pilíře teambuildingu 5. Reflexe a zpětná vazba 6. Typy aktivit 7. Sociální a pracovní skupina 8. Týmová spolupráce 9. Příprava rozvojového programu 10. Realizace rozvojového programu 11. Evaluace rozvojového programu 12. Návaznost na další HR procesy
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit účastníky s metodou outdoor tréninku se zaměřením na cílený rozvoj pracovních týmů. Tato rozvojová metoda bude představena v rámci koncepcí firemního vzdělávání i širokého zasazení do zážitkového vzdělávání.
Student zná: - základní principy týmové spolupráce, - principy zážitkového vzdělávání/učení, - možnosti aplikace principů týmové spolupráce a principů zážitkového vzdělávání/učení do prostředí řízení lidských zdrojů. Student umí: - naplánovat outdoorový program, - využít základních možností evaluace outdoorových programů. Student je schopen: - rozlišit jednotlivé outdoorové programy rozdělené podle cílů, - posoudit možnosti zvoleného programu a jejich soulad s požadavky organizace.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozhovor
K úspěšnému absolvování kolokvia je nutné splnit korespondenční úkol. Tento úkol bude podkladem pro složení ústního kolokvia.
|
Doporučená literatura
|
-
Franc, V., Zounková, D., Martin, A. Učení zážitkem a hrou. Praha: Computer press, 2007.
-
Hermochová, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006..
-
Kirchner, J. Psychologie prožitku a dobrodružství pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009..
-
Kirkpatrick, D. L., Kirkpatrick J. D. Evaluating training programs: the four levels. San Francisco: Berret-Koehler Publisher, 2006..
-
Svatoš, V., Lebeda, P. Outdoor trénink. Praha: Grada, 2005..
-
Vodák, J., Kucharčíková, A. (2011). Efektivní vzdělávání zaměstnanců. Praha: Grada.
-
Zahrádková, E. Teambuilding. Praha: Portál, 2005..
|