Vyučující
|
-
Fiedor David, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1) Úvod do semináře 2) Rozdělení práce a témat 3) Typický seminář: prezentace článku, diskuse 4) Přednáška/workshop pozvaného hosta 5) Shrnutí semináře
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny)
|
Výstupy z učení
|
Existují různé představy o české společnosti. Někdy jsou podložené lépe, někdy hůře, nezřídka jde o stereotypy. Seminář zahrne výběr témat, na které se často nedostává v nabízených oborových disciplínách a je jim přitom věnována pozornost v sociologických výzkumech. Vedle seznámení s těmito tématy a otázkami je cílem semináře naučit se pracovat s publikacemi určenými pro odbornou i širokou veřejnost, rozlišovat údaje od komentářů, fakta od hodnocení a vysvětlení.
Cílem semináře naučit se pracovat s publikacemi určenými pro odbornou i širokou veřejnost, rozlišovat údaje od komentářů, fakta od hodnocení a vysvětlení.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Systematické pozorování studenta, Seminární práce
Vlastní prezentace, diskuse, příprava datového souboru.
|
Doporučená literatura
|
-
(2015). Naše společnost: časopis Centra pro výzkum veřejného mínění Sociologického ústavu AV ČR, v.v.i. Praha: Sociologický ústav AV ČR.
-
Maříková, H., Kostelecký, T., Lebeda, T., & Škodová, M. (2010). Jaká je naše společnost?: otázky, které si často klademe--. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON).
-
Matějů, P., & Večerník, J. (1998). Zpráva o vývoji české společnosti 1989-1998. Praha: Academia.
-
Možný, I. (2002). Česká společnost: nejdůležitější fakta o kvalitě našeho života. Praha: Portál.
-
Večerník, J. (2009). Czech society in the 2000s: a report on socio-economic policies and structures. Prague: Academia.
|