Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Základní dilemata a paradigmata výzkumu ve vědách o výchově. Přístupy research-based evidence. Zveřejňování výsledků výzkumu ve vědách o výchově na národní i mezinárodní úrovni. Metody sběru dat: metody uplatnitelné ve výzkumu v rámci věd o výchově, jejich specifika, možnosti a limity využití (pozorování, dotazování, analýza dokumentů atd.). Metody analýzy dat. Design kvantitativního výzkumu na případu vzdělávání dospělých a na případu aplikačních rovin andragogiky (řízení lidských zdrojů, sociální práce). Design kvalitativního výzkumu na případu vzdělávání dospělých a na případu aplikačních rovin andragogiky (řízení lidských zdrojů, sociální práce).
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Absolvent kursu je schopen objasnit principy, možnosti a limity použití základních metod sběru dat, pracovat se zveřejněnými výsledky výzkumu a kriticky nahlédnout na používání různých výzkumných metod v rámci věd o výchově.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Kolokvium bude uděleno za zpracování a obhajobu eseje kriticky nahlížející na realizované a publikované empirické výzkumy ve vědách o výchově (konkrétní téma eseje závisí na volbě studenta) dle zadané struktury s akcentací rozboru použitých výzkumných metod a metod analýz dat.
|
Doporučená literatura
|
-
COHEN, L., MANION, L., MORRISON, K., MORRISON R. B. (2007). Research methods in education.. New York: Routledge.
-
Hendl, J.& Remr , J. (2017). Metody výzkumu a evaluace. Praha: Portál.
-
Průcha, J. (2014). Andragogický výzkum. Praha: Grada.
|