Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
1. Úvod Představení, učební cíle, očekávání studentů. 2. Marketing a vzdělávací sféra Charakteristika vztahu mezi nabídkou a poptávkou, význam makroprostředí a mikroprostředí, vliv konkurence na kvalitu produktu. Kvalita vzdělávání a její marketingové aspekty. 3. Charakteristika trhu vzdělávání dospělých Návaznost na vzdělávací obsah ve vztahu k identifikaci vzdělávacích potřeb. 4. Výběr vzdělávací služby Vysvětlit kriteria pro výběr vzdělávací instituce jako dodavatele vzdělávací služby. 5. Cílený marketing V posloupnosti marketingových nástrojů objasnit segmentaci trhu, tržní zacílení, tržní umístění, chování zákazníků, faktory utvářející vztah zákazníků a jejich chování na vzdělávacím trhu. 6. Marketingová strategie školy, vzdělávacích firem Při použití analýzy SWOT a PEST aplikovat faktory relevantního prostředí, vysvětlit konkurenční výhodu a její hodnocení. Uplatnění strategie stavebnicových vzdělávacích modulů. 7. Marketingová informace I. Prostřednictvím cvičení řešit zpracování: - metody sběru informací - techniky výběru vzorku - plánu výzkumu trhu - komparace a vyhodnocení výsledků 8. Marketingová informace II. Prostřednictvím cvičení řešit zpracování: - plánu výzkumu trhu - komparace a vyhodnocení výsledků 9. Manažerské, marketingové kompetence V návaznosti na systém řízení lidských zdrojů, aplikovat manažerské techniky, osobnostní a odborné kompetence jako součást marketingového působení na pracovišti studenta. 10. Nástroje marketingové politiky Pomocí marketingového mixu vzdělávacích institucí, pomoci pěti " P ", pochopit vazbu jeho jednotlivých součástí. Vyústění závěru bude použito do strategie a koncepce vzdělávací firmy. Aplikace se bude výrazně dotýkat schopnosti konkurence na evropském trhu. 11. Marketingová politika vzdělávání Jako součásti marketingové filozofie dalšího vzdělávání jsou objasněny firmy komerční i nekomerční, vliv státní politiky na marketingové myšlení manažerů vzdělávacích subjektů, potřeba certifikace, profesionalizace, rozšířené reprodukce, aplikace ESF apod. 12. Marketingové faktory úspěchu vzdělávání V diskusi aplikovat klíčové manažerské kompetence, znalosti a dovednosti a systematické působení vzdělávací instituce na trhu. Profilace firmy v závislosti na požadavcích a potřebách zákazníka. Aspekty úspěšného vzdělávacího programu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Získat poznatky z marketingové terminologie, naučit aplikovat základní marketingové přístupy a uplatňovat marketingové kategorie. Znát vzdělávací trh a jeho zákonitosti, ovládat marketingové aspekty řízení manažera vzdělávací instituce v oblasti vzdělávání dospělých
- Student zná marketingové pojmosloví. - Student má teoretické znalosti při stanovování marketingových nástrojů v organizaci a řízení vzdělávacího subjektu. - Student ví a zná způsoby řešení konkurenční výhody. - Student má teoretické znalosti při tvorbě ceny vzdělávací aktivity. - Student umí navrhnout uplatnění prvků marketingové strategie. - Student umí zpracovat plán komunikace. - Student umí vyhodnotit kriteria pro stanovení úspěšnosti vzdělávacího produktu, pomocí uplatnění bostonského modelu BCG. - Student umí vybrat evaluační metodu pro hodnocení akce a prezentovat výsledky - Student dokáže posoudit vhodnost a klasifikovat kvalitu marketingové komunikace ve vnitřním a vnějším prostředí a v meziprostředí. - Student dokáže vyhodnotit tržní pozici svého vzdělávacího subjektu. - Student je schopen zpracovat rozvahu a výsledovku financování vzdělávací akce, včetně návrhu rentability. - Student je schopen zpracovat, realizovat a vyhodnotit akce na podporu image vzdělávací instituce. - Student je schopen zpracovat žádost o certifikaci vzdělávací instituce.
|
Předpoklady
|
Bez předchozích předpokladů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Vyhodnocení kvality zpracovaného korespondenčního úkolu /viz výše/ tutor provede do termínu zahájení kolokvia. Termín pro zaslání korespondenčního úkolu je minimálně pět dnů před konáním tutoriálu - viz rozvrh výuky. K udělení atestace kolokvia je přihlédnuto ke dvěma způsobům atestace disciplíny. Korespondenční úkol zpracují a elektronicky zašlou účastníci studia na emailovou adresu tutora. Tutor sdělí přijetí úkolu a v případě potřeby požádá zpracovatele o doplnění úkolu. Druhým způsobem je vyhodnocení aktivity při plnění týmových úkolů na tutoriálu, které vychází z potřeb a námětů z pracovišť účastníků studia. Kolokvium končí orientačním písemným testem znalostí z marketingu vzdělávání dospělých, kde za úspěšné splnění požadavku na kvalitu znalostí se považuje 80 % správných odpovědí.
|
Doporučená literatura
|
-
Ing. Ladislav Uherek:. Marketing. Andragogé, CODV UP,1999.
-
PhDr. Jaroslav Mužík, DrSc:. Marketing ve vzdělávání dospělých. Agentura DAHA, Praha,1998.
|