1. Základní pojmy marketingu Marketing, lidská potřeba, přání, poptávka, výrobek, hodnota, směna, transakce, trh, strategie, taktika 2. Definice a koncepce marketingu Smysl marketingu, co dělá marketing?, marketingové koncepce a rozdíly mezi nimi, význam marketingu a jeho začlenění v rámci firmy, předpoklady pro marketingové činnosti - podmínky pro směnu Případová studie: "Nike: Nejde ani tak o boty, ale o to, kam vás donesou!" 3. Vývoj podnikatelských koncepcí 4. Strategie segmentace trhu Segmentace trhu, tržní zacílení, tržní umístění 5. Marketingová filozofie Pořadí mezi konkurenty Rozsah sféry podnikatelského zájmu Teritoriální působení Výše vlastního podílu 6. Marketingové analýzy - Marketingové prostředí - analýzy vnějšího a vnitřního prostředí - Mikroprostředí a makroprostředí - analýzy spotřebitelského trhu, analýza zákazníků - faktory ovlivňující chování a proces rozhodování zákazníků, analýza konkurence - Případová studie: "Pivovar Bernard" 7. SWOT analýza " Postup při analýze slabých a silných stránek podniku, příležitostí a hrozeb " Případová studie 8. Marketingová strategie a realizace " Strategie marketingové nabídky 9. Marketingový mix " Product (výrobek nebo služba) - jako prostředek ke splnění potřeb, spotřební výrobky, výrobní prostředky, značka, logo, obal, doprovodné služby, životní cyklus výrobku - křivka životního cyklu výrobku, možnosti oživení životního cyklu výrobku, vývoj zisku, nákladů a dalších veličin (využívání různých druhů podpory prodeje) v průběhu životního cyklu výrobku, řízení a proces tvorby nového produktu, portfolio výrobků - Bostonská matice 10. Marketingový mix " Price (cena) - význam ceny, způsoby stanovení ceny, strategie stanovení ceny 11. Marketingový mix " Promotion (podpora prodeje) - reklama, metody podpory prodeje, public relations, osobní prodej " Placement (umístění) " People - lidé " Processes - procesy " Physical evidence - fyzický vzhled " Package - balík nabízených služeb " Partnership - spolupráce " Úkol: Popsat marketing vybraného produktu, definovat motto a navrhnout vlastní řešení. 12. Plánování marketingu
|
Poskytnout znalosti z oblasti marketingu a marketingového procesu v měnícím se světě. Seznámit se základními pojmy marketingu, marketingovou filosofií a strategií, různými podnikatelskými koncepcemi a nástroji marketingového řízení organizace. Získat přehled o metodách marketingu, jeho začlenění do organizační struktury institucí, jeho postavení a funkcích.
- Student zná základní pojmy marketingu a marketingové koncepce. - Student vyjmenuje druhy marketingových filozofií a popíše rozdíly mezi nimi. - Student definuje druhy marketingových analýz a popíše jejich základní charakteristiky. - Student identifikuje silné, slabé stránky podniku a příležitosti a hrozby. - Student charakterizuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích. - Student analyzuje marketingové nástroje využívané v jednotlivých podnicích, posoudí jejich účinnost a navrhne vhodné řešení vedoucí k efektivnějšímu řízení podniku.
|
-
Boučková, J. a kol. Marketing. Praha, C.H.Beck 2003.
-
Chmel, Z. (1997). Propagace, public relations, média.. Brno: Ante.
-
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Management Press, Praha 2000..
-
Zlámal, J. (2005). Marketing firmy. UP, Olomouc.
-
ZLÁMAL, J. Marketing. Speciálně připravený distanční studijní text..
|