Vyučující
|
-
Tureckiová Michaela, PhDr. CSc.
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Strategické řízení (definice, vývoj strategických konceptů) 2. Proces strategického řízení (fáze cyklu strategického řízení) 3. Základní premisy budoucího fungování organizace (vize, mise, rozvojové záměry) 4. Obecné vnější prostředí organizace a jeho analýza (typy a vlivy obecného vnějšího prostředí, analýza faktorů makroprostředí, alternativy strategických scénářů) 5. Strategické analýzy oborového prostředí (analýzy odvětví a konkurenčního prostředí, možnosti analýzy konkurence, zákazníků a dalších ovlivňovatelů) 6. Strategické analýzy vnitřních zdrojů a způsobilostí organizace (typy vnitřních zdrojů, typy analýz a jejich použití) 7. Komplexní strategické analýzy (SWOT analýza, klíčové faktory úspěchu a metoda SPACE) 8. Stanovení strategických cílů (obecné a specifické cíle organizace, SMARTER cíle, řízení podle cílů a řízení pracovní výkonnosti) 9. Formulace strategie (typy strategií, generování, vyhodnocení a schválení strategie) 10. Vytváření strategických plánů (plán implementace a realizace) 11. Implementace a realizace strategie (prosazení a přijetí strategie, program implementace) 12. Hodnocení a kontrola plnění strategických plánů (monitoring a kontrola, techniky kontroly a měření výsledků a výkonnosti organizace)
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
- Student definuje základní pojmy strategického řízení a zná vztahy mezi nimi. - Student zná základní principy a přístupy strategického řízení. - Student je schopen vysvětlit fáze cyklu strategického řízení. - Student zná základní analytické nástroje strategického plánování. - Student umí stanovit základní premisy a strategické záměry konkrétní organizace. - Student diagnostikuje a umí analyzovat faktory vnějšího i vnitřního prostředí organizace v procesu strategického plánování. - Student umí zpracovat rozvojový plán organizace. - Student je schopen aplikovat nabyté znalosti a dovednosti, a na základě toho zpracovat rozvojový plán organizace, který bude prakticky uplatnitelný v praxi organizace, ve které pracuje.
|
Předpoklady
|
KSA/ANSPM KSA/ZAKMA KSA/ŘLZPM
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Známkou
K udělení zápočtu je nezbytná aktivní účast studenta na tutoriálu a splnění korespondenčního úkolu. V případě neúčasti na tutoriálu student využije alespoň pět situačních analýz. Zkouška je ústní a její součástí je rozprava o vypracovaném korespondenčním úkolu.
|
Doporučená literatura
|
-
Blažková, M.:. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha, Grada Publishing 2007..
-
Cimbálníková, L:. Strategické řízení. Olomouc 2009..
-
Charvát, J.:. Firemní strategie pro praxi. Praha, Grada Publishing 2006.
-
Keřkovský, M., Vykypěl, O.:. Strategické řízení. Praha, C. H. Beck 2002..
-
Košťan, P., Šuleř, O.:. Firemní strategie. Praha, Computer Press 2002..
-
Mallya, T.:. (2007). Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing.
-
Robbins, S. P., Coulter, M.:. Management. Praha, Grada Publishing 2004..
-
Sedláčková, H.:. Strategická analýza. Praha, C. H. Beck 2000.
-
Veber, J. a kol.:. Management. Praha, Management Press 2002..
|