Předmět: Strategické řízení

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Strategické řízení
Kód předmětu KSA/MANTE
Organizační forma výuky Přednáška
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Tureckiová Michaela, PhDr. CSc.
  • Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
Obsah předmětu
1. Strategické řízení (definice, vývoj strategických konceptů) 2. Proces strategického řízení (fáze cyklu strategického řízení) 3. Základní premisy budoucího fungování organizace (vize, mise, rozvojové záměry) 4. Obecné vnější prostředí organizace a jeho analýza (typy a vlivy obecného vnějšího prostředí, analýza faktorů makroprostředí, alternativy strategických scénářů) 5. Strategické analýzy oborového prostředí (analýzy odvětví a konkurenčního prostředí, možnosti analýzy konkurence, zákazníků a dalších ovlivňovatelů) 6. Strategické analýzy vnitřních zdrojů a způsobilostí organizace (typy vnitřních zdrojů, typy analýz a jejich použití) 7. Komplexní strategické analýzy (SWOT analýza, klíčové faktory úspěchu a metoda SPACE) 8. Stanovení strategických cílů (obecné a specifické cíle organizace, SMARTER cíle, řízení podle cílů a řízení pracovní výkonnosti) 9. Formulace strategie (typy strategií, generování, vyhodnocení a schválení strategie) 10. Vytváření strategických plánů (plán implementace a realizace) 11. Implementace a realizace strategie (prosazení a přijetí strategie, program implementace) 12. Hodnocení a kontrola plnění strategických plánů (monitoring a kontrola, techniky kontroly a měření výsledků a výkonnosti organizace)

Studijní aktivity a metody výuky
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
Výstupy z učení

- Student definuje základní pojmy strategického řízení a zná vztahy mezi nimi. - Student zná základní principy a přístupy strategického řízení. - Student je schopen vysvětlit fáze cyklu strategického řízení. - Student zná základní analytické nástroje strategického plánování. - Student umí stanovit základní premisy a strategické záměry konkrétní organizace. - Student diagnostikuje a umí analyzovat faktory vnějšího i vnitřního prostředí organizace v procesu strategického plánování. - Student umí zpracovat rozvojový plán organizace. - Student je schopen aplikovat nabyté znalosti a dovednosti, a na základě toho zpracovat rozvojový plán organizace, který bude prakticky uplatnitelný v praxi organizace, ve které pracuje.
Předpoklady
KSA/ANSPM KSA/ZAKMA KSA/ŘLZPM

Hodnoticí metody a kritéria
Známkou

K udělení zápočtu je nezbytná aktivní účast studenta na tutoriálu a splnění korespondenčního úkolu. V případě neúčasti na tutoriálu student využije alespoň pět situačních analýz. Zkouška je ústní a její součástí je rozprava o vypracovaném korespondenčním úkolu.
Doporučená literatura
  • Blažková, M.:. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha, Grada Publishing 2007..
  • Cimbálníková, L:. Strategické řízení. Olomouc 2009..
  • Charvát, J.:. Firemní strategie pro praxi. Praha, Grada Publishing 2006.
  • Keřkovský, M., Vykypěl, O.:. Strategické řízení. Praha, C. H. Beck 2002..
  • Košťan, P., Šuleř, O.:. Firemní strategie. Praha, Computer Press 2002..
  • Mallya, T.:. (2007). Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada Publishing.
  • Robbins, S. P., Coulter, M.:. Management. Praha, Grada Publishing 2004..
  • Sedláčková, H.:. Strategická analýza. Praha, C. H. Beck 2000.
  • Veber, J. a kol.:. Management. Praha, Management Press 2002..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr