Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Úvod do problematiky manažerských kompetencí 2. Definice postavení a role manažerů Význam pojmu manažer, manažerské funkce, úrovně řízení manažera 3. Specifikace činnosti manažerů 4. Analýza činnosti manažerů Manažer a jeho poslání, okolí a prostředí manažera, role manažera při řízení změny 5. Kompetence Definice pojmu kompetence, typologie kompetencí, klíčové kompetence 6. Kompetenční model a jeho tvorba Typy kompetenčních modů, přístupy k tvorbě kompetenční modelů, jednotlivé kroky tvorby kompetenčního modelu 7. Využití kompetenčního modelu při řízení a rozvoji lidských zdrojů v organizaci Hodnocení pracovního výkonu, řízení podle cílů, rozvoj a vzdělávání, kariérové plánování 8. Řízení podle kompetencí 9. Identifikace kompetencí manažera Klíčové kompetence manažera, typologie kompetencí manažera dle teoretických přístupů 10. Možnosti měření a rozvoje kompetencí manažera dle jeho funkce a pozice v organizaci Identifikace vzdělávacích potřeb, měření úrovně kompetencí, tvorba vzdělávacích programů pro manažery 11. Rozvoj a vzdělávání manažerů I. Formální a neformální přístup k rozvoji manažerů, metody vzdělávání a rozvoje 12. Rozvoj a vzdělávání manažerů II. Rotace funkcí, vzdělávání při výkonu práce, koučování/mentoring, seberozvoj, učení se akcí, 360stupňová zpětná vazba atd.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Pracovní činnosti (dílny), Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání kompetencí ve vytváření kompetenčního modelu pro oblast profesních kompetencí manažerů a jeho využití v organizaci. Obsahem předmětu je definice postavení, role a specifikace činnosti manažerů, analýza jejich činnosti, identifikace kompetencí manažera, vytvoření a zpracování kompetenčního modelu manažera, určení úrovně požadovaných kompetencí dle funkce a pozice manažera a využití kompetenčního modelu při řízení a rozvoji lidských zdrojů v organizaci.
Student je schopen: - definovat a popsat termín kompetence a kompetenční model, - vymezit jednotlivé kroky tvorby kompetenčního modelu, - vyjmenovat profesní kompetence manažera. Student dokáže: - analyzovat jednotlivé činnosti manažera a - identifikovat profesní kompetence manažera, - integrovat identifikované kompetence do skupiny kompetencí dle vybraného modelu, - vytvořit kompetenční model manažera. Student je schopen: - aplikovat získané informace do své praxe, - využít kompetenční model při řízení lidských zdrojů v organizaci.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Seminární práce
Studium disciplíny je ukončeno kolokviem. Podmínkou pro jeho absolvování je včasné vypracování a kladné ohodnocení korespondenčního úkolu a aktivní účast na průběžném a závěrečném tutoriálu. Kolokvium bude probíhat formou skupinové diskuse týkající se možností rozvoje jednotlivých manažerských kompetencí.
|
Doporučená literatura
|
-
Studijní pomůcky: pracovní listy a powerpointové prezentace určené ke studiu dalších, doplňujících informací k tématu..
-
Sylabus Manažerské kompetence.
-
Bělohlávek, F.:. Organizační chování. Olomouc, Rubico 1996.
-
Cimbálníková, L.:. Manažerské dovednosti Olomouc 2009.
-
McCormack, M. H.:. Umění managementu. Praha, Pragma 1997.
-
Šuleř, O.:. Manažerské techniky II. Olomouc, Rubico 1999.
-
Šuleř, O. (1995). Manažerské techniky. Olomouc: Rubico.
|