Definice manažerských dovedností, teorie řízení, názory na vedení, efektivní styl vedení, , úkolování nebo delegování úkolů. 2/ Manažer, jeho osobnost, role, kompetence, manažer jako leader, vztah a jednání s podřízenými. 3/ Tým a pracovní skupina, pozice ve skupině/týmu, role v týmu, určování rolí a pozic, výběr do týmu a sestavení týmu. 4/ Techniky řízení - strategie manažera a plánování, základní manažerský řídící proces, cíle a řízení podle cílů, organizace výkonů, kontrola - význam, proces, hodnocení výkonů a přínosů jako proces. 5/ Řízení času, stanovování cílů, stanovování priorit, sebeřízení, řízení týmu, techniky a postupy plánování aktivit a plnění stanovených plánů. Principy řízení času. Duševní hygiena. Balanc pracovního a soukromého prostředí. 6/ Osobnost člověka a jeho pracovní výkon, potenciál člověka, limity osobnosti, porovnání s pracovními kompetencemi. 7/ Motivace v pracovním jednání a k pracovním výkonům, vybrané teorie a jejich přínos, postupy v motivaci pracovníků, vnitřní a vnější motivace a její vliv na výkony. 8/ Manažerské dovednosti podpory a rozvoje týmu - manažer jako poradce, kouč, vzdělávání a osobní rozvoj podřízených, řízení kariéry. 9/ Techniky řízení výkonů -měření výkonů a měřítka, pracovní kompetence a jejich stanovování, rozvoj kompetencí, hodnocení pracovníků a hodnocení pracovních výkonů, dosahování cílů, hodnocení a odměňování dle výkonů, individuální a týmové hodnocení, pevná a flexibilní složka odměňování, benefity nefinanční. 10/ Komunikace ve skupině a v týmu, vliv manažera na komunikační proces, komunikační dovednosti, hraní "her", politické jednání. Komunikace v organizačních strukturách - limity. 11/ Související techniky a témata - etika, efektivnost, inovativnost, psychická smlouva, oddanost, vzájemnost, participace, systém zlepšování, organizační kultura a její budování. 12/ Další manažerské techniky související s činnostmi manažera - marketing, finanční řízení, řízení informací, řízení kvality, logistické řízení. Příklady dobré praxe. Specifika neziskového sektoru.
|
-
Armstrong, M. a kol. (2015). Personální management. Praha: Grada Publishing.
-
Bedrnová, E. & Nový, I. (2007). Psychologie a sociologie řízení.. Praha.
-
Bělohlávek F., Košťan, P., Šuleř O. (2016). Management. Brno: Computer Press..
-
Bernardová, D. Komunikace a prezentování výsledků odborné práce.
-
Cimbálníková, L:. Manažerské techniky. Olomouc VUP 2007..
-
Cimbálníková, L. (2013). Strategické řízení. Proč je želva rychlejší než zajíc. Studijní text. Olomouc: Univerzita Palackého..
-
Crainer, S. (2000). Moderní management: základní myšlenkové směry.. Praha: Management Press.
-
Jay,R., Templar,R.:. Velká kniha manažerských dovedností, GradaPublishing a.s., 2006.
-
Kislingerová, E. (2007). Manažerské finance. 2. přeprac. a dopl. vyd.. C.H. Beck, Praha.
-
Pokorný, M., Menšík, M., Chytilova, E., Bernardová, D., Krišová, Z. (2017). Soft-Computing Technologies in Economics Expert Systems, In: Ryan, D: Expert Systems: Design, Applications and Technology. USA: NOVA Science Publishers Inc..
-
Široký, J. Psani a prezentace odborny.ch text. Praha: Leges, s. 116-134. Praktik (Leges)..
-
ŠULEŘ, Oldřich. 100 klíčových manažerských technik: komunikování, vedení lidí, rozhodování a organizování. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2173-3..
-
Tureckiová, M. (2013). Základy managementu pro andragogy. Studijní text pro kombinované studium. Olomouc: Univerzita Palackého..
-
Veber, J. , a kol. (2006). Management, základy, prosperita globalizace. Praha. Management press.
|