Vyučující
|
-
Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Odpovídá cílům a anotaci. Osobnost lektora a jeho role ve vzdělávání dospělých, předpoklady pro úspěšné zvládnutí vzdělávacího procesu, komunikativní dovednosti v práci lektora, lektorovo zvládání náročných situací a pracovní zátěže, projektování (příprava) a realizace vzdělávacího procesu a příprava výuky, vytvoření příznivého klimatu, práce lektora se vzdělávacími cíli, vymezení základního učiva, práce lektora s tradičními a inovativními metodami ve vzdělávacím procesu, analýza přípravy a realizace, konstruktivistické postupy v andragogice, třífázový model učení, metody kritického myšlení, tvorba studijního a vzdělávacího textu, práce lektora v tradičních a inovativních formách vzdělávacího procesu, práce lektora s tradičními a inovativními pomůckami ve vzdělávacím procesu, diagnostikování a hodnocení ve vzdělávání dospělých.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu student bude schopen charakterizovat, analyzovat, vysvětlit, zhodnotit a realizovat: osobnost lektora a jeho role ve vzdělávání dospělých, předpoklady pro úspěšné zvládnutí vzdělávacího procesu, komunikativní dovednosti v práci lektora, lektorovo zvládání náročných situací a pracovní zátěže, projektování (příprava) a realizace vzdělávacího procesu a příprava výuky, vytvoření příznivého klimatu, práce lektora se vzdělávacími cíli, vymezení základního učiva, práce lektora s tradičními a inovativními metodami ve vzdělávacím procesu, analýza přípravy a realizace, konstruktivistické postupy v andragogice, třífázový model učení, metody kritického myšlení, tvorba studijního a vzdělávacího textu, práce lektora v tradičních a inovativních formách vzdělávacího procesu, práce lektora s tradičními a inovativními pomůckami ve vzdělávacím procesu, diagnostikování a hodnocení ve vzdělávání dospělých.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemný test
|
Doporučená literatura
|
-
Bartoňková, H. (2011). Metodika a didaktika vzdělávání dospělých: studijní text pro kurz Certifikovaný lektor vzdělávání dospělých, specificky připravený pro pedagogické pracovníky škol zapojených do projektu UNIV 2 Kraje..
-
Bartoňková, H. (2007). Vzdělávací strategie.. Olomouc.
-
Canfield, J., Wells, H. C. (1995). Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků.
-
GANGELOSI, J.S. (1994). Strategie řízení třídy. Pedagogická praxe. Praha : Portál.
-
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003). Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.. Brno: Paido.
-
Mužík, J. (2010). Androdidaktické aspekty a principy vzdělávání lektorů.
-
MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9..
-
Mužík J. (2011). Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika. Wolters Kluwer.
-
Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
-
PODLAHOVÁ, Libuše et al. (2012). Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada.
-
Selby, D., Pasternak, M. (1989). Globální výchova. PEC, Praha.
-
Silberman,M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Portál, Praha.
|