Předmět: Lektorské kompetence

» Seznam fakult » FIF » KSA
Název předmětu Lektorské kompetence
Kód předmětu KSA/LKO
Organizační forma výuky Přednáška + Seminář
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia nespecifikován
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu nespecifikováno
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
Obsah předmětu
Odpovídá cílům a anotaci.

Studijní aktivity a metody výuky
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
Výstupy z učení
Po absolvování předmětu student bude schopen charakterizovat, analyzovat, vysvětlit, zhodnotit a realizovat: osobnost lektora a jeho role ve vzdělávání dospělých, předpoklady pro úspěšné zvládnutí vzdělávacího procesu, komunikativní dovednosti v práci lektora, lektorovo zvládání náročných situací a pracovní zátěže, projektování (příprava) a realizace vzdělávacího procesu a příprava výuky, vytvoření příznivého klimatu, práce lektora se vzdělávacími cíli, vymezení základního učiva, práce lektora s tradičními a inovativními metodami ve vzdělávacím procesu, analýza přípravy a realizace, konstruktivistické postupy v andragogice, třífázový model učení, metody kritického myšlení, tvorba studijního a vzdělávacího textu, práce lektora v tradičních a inovativních formách vzdělávacího procesu, práce lektora s tradičními a inovativními pomůckami ve vzdělávacím procesu, diagnostikování a hodnocení ve vzdělávání dospělých.

Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • Bartoňková, H. (2011). Metodika a didaktika vzdělávání dospělých: studijní text pro kurz Certifikovaný lektor vzdělávání dospělých, specificky připravený pro pedagogické pracovníky škol zapojených do projektu UNIV 2 Kraje..
  • Bartoňková, H. (2007). Vzdělávací strategie.. Olomouc.
  • Canfield, J., Wells, H. C. (1995). Hry pro zlepšení motivace a sebepojetí žáků.
  • CANGELOSI, J.S. (1994). Strategie řízení třídy. Praha : Portál.
  • MAŇÁK, J., ŠVEC, V. (2003). Výukové metody.. Brno: Paido.
  • Mužík, J. (2010). Androdidaktické aspekty a principy vzdělávání lektorů.
  • MUŽÍK, J. Androdidaktika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9..
  • Mužík, J. (2011). Řízení vzdělávacího procesu: andragogická didaktika.
  • Petty. G. (2008). Moderní vyučování. Praha: Portál.
  • Pike,G. - Selby,D. (1994). Globální výchova. Grada, Praha.
  • PODLAHOVÁ, Libuše et al. (2012). Didaktika pro vysokoškolské učitele. Praha: Grada.
  • Silberman,M. (1997). 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování. Portál, Praha.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr