Vyučující
|
-
Grecmanová Helena, prof. PhDr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Osobnost lektora a jeho role ve vzdělávacím procesu. 2. Lektorské kompetence 3. Odborné lektorské kompetence 4. Metodické kompetence lektora 5. Komunikační a rétorické kompetence lektora 6. Osobnostní kompetence lektora 7. Diagnostikování a hodnocení ve vzdělávání dospělých 8. Tvorba studijního textu 9. Práce lektora v tradičních a inovativních formách vzdělávání 10. Inovativní metody a pomůcky ve vzdělávání 11. Trendy v lektorské práci 12. Možnosti rozvíjení jednotlivých lektorských kompetencí
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Přednášení, Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky lektorských dovedností. Důraz bude kladen na osobnost a vystupování lektora, principy lektorské práce, přípravu a zvládání výukového procesu, vč. řešení problematických situací a tvorby lektorského scénáře.
Po ukončení předmětu bude student znát zásady práce lektora, dokáže vytvořit lektorský scénář a arch lektorských kompetencí.
|
Předpoklady
|
Kurz je primárně určen těm, kteří neabsolvovali bakalářské studium oboru Andragogika.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonů studenta, Rozbor portfolia studenta
Předpokládá se aktivní účast ve výuce.
|
Doporučená literatura
|
-
Čapek, Robert. (2015). Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada.
-
Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele : cesty k lepšímu vyučování. Praha: Portál.
-
Langer, T. (2016). Moderní lektor. Praha: Grada.
-
Medlíková, O. (2010). Lektorské dovednosti : Manuál úspěšného lektora. Praha : Grada Publishing.
-
PLAMÍNEK, J. Vzdělávání dospělých. Průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3235-0..
-
Prusáková, V. (2014). Osobnos. lektora vo vzdelavani dospely.ch. Banska Bystrica: Belianum..
|