Vyučující
|
-
Poláchová Vašťatková Jana, doc. Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Kvalita, hodnoty, řízení kvality (zajišťování a zlepšování kvality), řízení kvality ve sféře vzdělávání, řízení kvality ve výchovné a vzdělávací instituci, modely kvality, jejich přednosti i slabá místa, možnosti aplikace v českém vzdělávacím systému i ve vybrané instituci. Neoliberalismus, Práce se zpětnou vazbou z vnitřního i vnějšího prostředí školy (externí vs interní evaluace), péče o kvalitu. Další informace viz MOODLE.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Po absolvování předmětu budou studenti schopni: - vysvětlit pojmy kvalita, řízení kvality, řízení kvality ve sféře vzdělávání, řízení kvality ve škole, kvalita školy, kvalita výuky, kvalita kurikula, oblasti kvality, pojmy ISO, EFQM aj. - charakterizovat koncept model kvality a demonstrovat jej na konkrétním příkladu, - zdůvodnit význam zpětné vazby při řízení výchovné a vzdělávací instituce (pro rozvoj různých aktérů), - posoudit stav v oblasti řízení kvality na vybraném pracovišti v kontextu řízení kvality ve vybraném regionu, - navrhovat konkrétní aktivity (v podobě propracovaných projektů apod.) podporující rozvoj kvality výchovných a vzdělávacích institucí a zdůrazňujících jejich edukační rozměr, - objasnit možnosti či úskalí aplikace různých přístupů k řízení kvality do oblasti vzdělávání.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KSA/KROV
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
Ukončení předmětu bude formou písemného zkoušení, jeho předpokladem je aktivní účast na tutoriálech.
|
Doporučená literatura
|
|